Reklama na chudnutie vo forme letáka je neetická a zavádzajúca

BRATISLAVA - Reklama na prostriedok na chudnutie Removyl je neetická a zavádzajúca. Zhodla sa na tom arbitrážna komisia Rady pre reklamu.

Reklama prípravku na chudnutie vo forme letáka pripomína stránku vytrhnutú z časopisu, na ktorej je nalepený žltý lístok s odkazom budiacim dojem, že je písaný ručne s odporúčaním od osoby menom Jana. Podľa komisie táto reklama nie je jasne identifikovateľná a v rozpore s Kódexom etických zásad reklamnej praxe je aj označenie spoločnosti, ktorá realizuje zásielkový predaj.

Rada riešila niekoľko sťažností, ale porušenie kódexu neskonštatovala. Napríklad televízny šot na tyčinku 3 Bit podľa sťažovateľa z Terchovej nabáda na podporovanie nezákonných alebo kriminálnych činov. Reklama podľa rady využíva len hyperbolizáciu a pracuje s vtipom. "K rozbitiu výkladu dochádza nie za účelom krádeže, ale s cieľom opätovne privolať partiu troch sklenárov, ktorí boli staršej dáme zjavne sympatickí," hovorí komisia.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

Kódex neporušuje ani reklama spoločnosti Mauntfield, ktorá podľa sťažnosti podporuje negatívne vnímanie židov ako ziskuchtivých lakomcov a ich diskrimináciu z dôvodu národnosti a rasy. "V kampani je použitá jednoznačné zveličenie, ktoré neobsahuje prvky hrubého urážania rasového, národnostného, politického alebo náboženského cítenia spotrebiteľov," uvádza sa v rozhodnutí rady.

Kódex neporušuje ani televízny šot spoločnosti Orange Slovensko so snowboardistami na svahoch Vysokých Tatier. Sťažovatelia namietali, že v šote ide o nežiaduce propagovanie lyžovania vo voľnom teréne na území národného parku mimo vyznačených tratí a následné poškodzovanie vegetácie. Podľa komisie v reklame nešlo o propagáciu lyžovania vo voľnom priestranstve, ale o využitie zobrazenia mladých snowboardistov ako symbolu voľnosti a slobody.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME

Komerčné články

  1. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  2. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  3. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  4. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  5. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre
  6. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave!
  7. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor
  8. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  1. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  2. Slovensko oslávi víťazstvo nad fašizmom na letisku v Piešťanoch
  3. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  4. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  5. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max
  6. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  7. Ako ročné obdobia menia pachy domácich miláčikov?
  8. Probiotiká nie sú len na trávenie
  1. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor 6 558
  2. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre 6 274
  3. Unikátny pôrod tenistky Jany Čepelovej v Kardiocentre AGEL 4 708
  4. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max 4 057
  5. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy 3 215
  6. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné 2 928
  7. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice? 1 838
  8. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 1 419
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťZatvoriť reklamu