Reklama prípravku na chudnutie vo forme letáka pripomína stránku vytrhnutú z časopisu, na ktorej je nalepený žltý lístok s odkazom budiacim dojem, že je písaný ručne s odporúčaním od osoby menom Jana. Podľa komisie táto reklama nie je jasne identifikovateľná a v rozpore s Kódexom etických zásad reklamnej praxe je aj označenie spoločnosti, ktorá realizuje zásielkový predaj.
Rada riešila niekoľko sťažností, ale porušenie kódexu neskonštatovala. Napríklad televízny šot na tyčinku 3 Bit podľa sťažovateľa z Terchovej nabáda na podporovanie nezákonných alebo kriminálnych činov. Reklama podľa rady využíva len hyperbolizáciu a pracuje s vtipom. "K rozbitiu výkladu dochádza nie za účelom krádeže, ale s cieľom opätovne privolať partiu troch sklenárov, ktorí boli staršej dáme zjavne sympatickí," hovorí komisia.
Kódex neporušuje ani reklama spoločnosti Mauntfield, ktorá podľa sťažnosti podporuje negatívne vnímanie židov ako ziskuchtivých lakomcov a ich diskrimináciu z dôvodu národnosti a rasy. "V kampani je použitá jednoznačné zveličenie, ktoré neobsahuje prvky hrubého urážania rasového, národnostného, politického alebo náboženského cítenia spotrebiteľov," uvádza sa v rozhodnutí rady.
Kódex neporušuje ani televízny šot spoločnosti Orange Slovensko so snowboardistami na svahoch Vysokých Tatier. Sťažovatelia namietali, že v šote ide o nežiaduce propagovanie lyžovania vo voľnom teréne na území národného parku mimo vyznačených tratí a následné poškodzovanie vegetácie. Podľa komisie v reklame nešlo o propagáciu lyžovania vo voľnom priestranstve, ale o využitie zobrazenia mladých snowboardistov ako symbolu voľnosti a slobody.