Keď v júli roku 1965 prešli tunelom prvé autá, oslavovali ho Francúzi a Taliani ako projekt storočia. Až táto stavba umožnila celoročnú premávku cez Alpy. 4810 metrov vysoký Mont Blanc sa stal akýmsi turistickým uchom v ihle medzi Talianskom a severnými európskymi susedmi. Tunel bol široký 8,6 metra, dlhý 11,5 kilometra, mal dva jazdné pruhy, sledovali ho videokamery. Každých tristo metrov v ňom bolo odstavné miesto, každých sto metrov telefón a každých šesťsto metrov núdzové priestory s čerstvým vzduchom.
Ešte pri oslavách štvrťstoročia prevádzky v júli 1990 bol tunel považovaný za najbezpečnejší priechod Álp. Na svojom konte mal iba 87 nehôd a dvoch mŕtvych. V tom čase však toto „ucho“ slúžilo viac ako turistom nákladnej doprave. (čtk)