"Kúrenie a odber tepla presne kopíruje vývoj počasia," hovorí Božena Lacková z Bratislavskej teplárenskej.
Viliam Mikuláš zo Žilinskej teplárenskej potvrdzuje, že kúriť museli viac aj na severe, ale inak im zima nespôsobila žiadne problémy.
Viac peňazí ako po iné roky stála táto zima aj železnice a správy ciest. Na železniciach zamŕzali vzduchové potrubia a potrubia na vodu. Veľa vozňov mali odstavených. "Napriek tomu, keď prišli veľké mrazy a kalamity, letecká doprava stála, cesty neboli zjazdné, jedine vlaky išli, hoci s meškaním," hovorí Miloš Čikovský zo Železničnej spoločnosti.
Ako najťažšiu za posledné roky hodnotí zimu riaditeľ Správy a údržby ciest pre oblasť Poprad Marián Zibura.
"Míňame už peniaze, ktoré sme mali vyčlenené na jarnú údržbu," povedal. Objednali ďalšie tony posypovej soli, pretože "sklady sú prázdne a zima sa stále nekončí". Výkony súvisiace s údržbou ciest sa nedajú porovnať so žiadnym iným obdobím za posledných tridsať rokov. "Súvisí to s intenzitou sneženia, ale aj dopravy, najmä stonásobným nárastom kamiónovej," tvrdí. (rf, vlk)