Operátori nelákajú klientov len na ceny. Skúšajú to aj bonusmi

BRATISLAVA - Cena hovorov z mobilného telefónu nie je u nás hlavným lákadlom pre nových zákazníkov mobilného operátora ...

Hoci môže byť príjemné, že operátor ponúka za vernosť úverové karty, treba si zvážiť výšku pôžičky a úroky aj s ohľadom na ostatné záväzky. Podľa prieskumov totiž nie je zdravé, aby zadlženosť presiahla 40 percent mesačného príjmu.

ILUSTRAČNÉ FOTO - REUTERS

BRATISLAVA - Cena hovorov z mobilného telefónu nie je u nás hlavným lákadlom pre nových zákazníkov mobilného operátora a ani pre tých, ktorí k nemu prejdú od konkurencie. Cena za minútu hovoru pri základných balíkoch služieb sa totiž už niekoľko rokov nezmenila.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

Výraznejšie zmeny robili obaja operátori, len keď sa začleňovali do nadnárodných skupín a menili svoje názvy. Aj vtedy však išlo skôr o kozmetické úpravy - pridali voľné minúty do paušálov alebo vytvorili nové programy.

Pri súčasnom rozšírení mobilov, ktoré je 84,1 percenta, sa tak do popredia dostáva aj snaha udržať si zákazníka vo svojej sieti. Na programe dňa sú vernostné zľavy a výhody pre zákazníkov, ktorí sú u operátora dlhšie ako pol roka. Boj zostrí aj možný príchod tretieho operátora.

Pre verných zákazníkov

S vernostným programom začal T-Mobile ešte pod značkou EuroTel, keď predstavil tzv. EuroTel klub, dnes T-Mobile Club. Zákazníci podľa výšky faktúry dostávajú body, v súčasnosti jeden bod za každých osem korún bez DPH. Za zaplatenú faktúru na 1248 korún tak získa zákazník 156 bodov.

SkryťVypnúť reklamu

Získané body využijú, keď s operátorom predlžujú zmluvu, alebo ich môžu vymeniť za rôzne služby. Napríklad nový telefón môžu dostať lacnejšie, ako je jeho akciová cena. Výška zľavy závisí od počtu bodov, operátor však stanovil niekoľko úrovní (10, 25, 50, 75, 95 percent). Okrem toho môže zákazník získať reklamné predmety s logom operátora.

T-Mobile predstavil prednedávnom novinku, keď zákazníci získavajú body aj za prijaté hovory z iných sietí. Bodmi oceňuje aj tých, ktorí uhrádzajú faktúry načas alebo ich platia inkasom.

Orange začal s vernostným programom neskôr. Jednou z prvých výhod bola bezplatná aktivácia a služba Clip, čiže zobrazenie čísla volajúceho, po dvoch rokoch od podpísania zmluvy. Dnes ponúka pri predĺžení záväzku fixnú zľavu 500 korún na mobilné telefóny, voľné minúty alebo zľavu z paušálu.

SkryťVypnúť reklamu

Lákadlom pre zákazníkov môže byť aj skrátenie záväzku z tradičných dvoch rokov na 18 mesiacov, ak si aktivujú k paušálu internetový program a využívajú ho po celý čas viazanosti.

Zľavy a bonusy sú aj motiváciou pre zákazníkov predplatených kariet na to, aby prešli na fakturované služby. Zákazníci Easy alebo Prima karty totiž vernostné výhody nedostávajú.

Pre nových zákazníkov

Oproti vernostným bonusom stavajú operátori lákadlá pre nových zákazníkov. Snažia sa tak okrem úplných nováčikov v mobilnom svete pretiahnuť aj zákazníkov svojho konkurenta. Pre operátora je výhrou aj ten zákazník, ktorý bude využívať oboch operátorov.

Dôležitým obdobím pre operátora sú Vianoce. V tom čase získavajú operátori viac zákazníkov ako inokedy a zodpovedajú tomu aj akcie. Tie gradovali a pred dvoma rokmi dosiahli svoj vrchol. Operátori ponúkli tisícky minút mesačne do vlastnej siete. Vlani už operátori bezplatné volania obmedzili na niekoľko vybraných čísel, či na vybraný deň v týždni.

SkryťVypnúť reklamu

S akciovými ponukami začali operátori koncom minulého storočia a odvtedy sa len upravujú ceny, ponúkané služby a podmienky.

V neľútostnom boji sa na slovenskom trhu, kde sú len dvaja súperi, musí jeden operátor prispôsobiť akcii toho druhého. Ak jeden ponúkne volania zadarmo, musí tak urobiť aj ten druhý. Inak by tých zákazníkov, ktorí sú citliví najmä na cenu, nezískal.

Pribudli kreditné karty

Ako bonus pre zákazníkov ponúkli operátori aj kreditné karty, na ktoré môže klient dostať zľavu napríklad na pizzu, platiť účty, bezhotovostne nakupovať v obchodoch, či vyberať peniaze z bankomatu. Za výbery a bezhotovostné platby pritom operátori ponúkajú voľné minúty, prípadne zľavy z mesačnej faktúry.

S úverovou kartou prišiel ako prvý T-Mobile, ktorý potichu rozoslal svojim klientom kreditky. Ak si kartu aktivovali, získali možnosť, podobne ako pri iných úverových kartách, rýchlo si požičať peniaze. Dostupný kredit pritom VÚB banka, v spolupráci s ktorou T-Mobile kartu vydal, určila podľa výšky paušálu u operátora a platobnej disciplíny. Pri výbere z bankomatu si banka zarátava do požičanej sumy úroky hneď, bezhotovostné platby neúročí najviac 45 dní. T-Mobile má zvláštnu klubovú kartu so zľavami a sľubuje svojim zákazníkom o jedno percento nižší ročný úrok, ako má klient na svojich ostatných kreditných či úverových kartách.

SkryťVypnúť reklamu

Po T-Mobile prišiel so svojou kreditkou Orange, ktorý na ňu naviazal aj zľavy u vybraných obchodníkov. Spolupracuje pritom so spoločnosťou GE Money Multiservis, ktorá zároveň určuje kreditný limit. Vernostný bonus však operátor priznáva inak ako jeho konkurent - zákazník Orangeu dostane zľavu na telefónny účet, voľné minúty alebo ďalší kredit na kartu podľa toho, akú veľkú mesačnú faktúru urobí. Podmienkou je, že musí vernostnú kreditku v príslušnom zúčtovacom období použiť minimálne raz.

Podobne ako pri karte T-Mobilu, aj v tomto prípade sa výbery z bankomatov úročia okamžite a bezhotovostné platby až po 50 dňoch. Ak klient úver nesplatí do tohto termínu, platí úrok 0,99 percenta mesačne. Pri výberoch hotovosti z bankomatu je to 1,45 percenta mesačne.

SkryťVypnúť reklamu

Na niektoré bonusy treba počkať

Bonusy nemusí získať zákazník okamžite a hoci pracovníčky predajní operátorov klientov vopred upozorňujú, môže sa stať, že zákazník ostane nemilo prekvapený. Napríklad pri vianočnej akcii volania zadarmo začali platiť až v prvom celom fakturačnom období v novom roku. Prekvapených však podľa hovorcu Orangeu Petra Tótha nie je veľa. Slovenskí zákazníci totiž prichádzajú do predajní s tým, že presne poznajú podmienky aktuálnej ponuky, povedal. Väčšina zmien sa pritom u oboch operátorov deje na prelome fakturačných období.

Zákazníci si operátora vyberajú podľa8 počtu známych u jedného alebo druhého operátora,

veľkosti operátora, cenovej výhodnosti, služieb zákazníkom v predajniach a zákazníckych linkách. (Zdroj: operátori)

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME

Komerčné články

  1. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  2. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  3. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  4. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  5. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre
  6. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave!
  7. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor
  8. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  1. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  2. Slovensko oslávi víťazstvo nad fašizmom na letisku v Piešťanoch
  3. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  4. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  5. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max
  6. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  7. Ako ročné obdobia menia pachy domácich miláčikov?
  8. Probiotiká nie sú len na trávenie
  1. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor 6 465
  2. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre 6 115
  3. Unikátny pôrod tenistky Jany Čepelovej v Kardiocentre AGEL 4 697
  4. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max 3 682
  5. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné 3 019
  6. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy 2 196
  7. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice? 1 742
  8. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 1 554
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťZatvoriť reklamu