Zmeňte pravidlá biznisu vo svoj prospech - to je titul novej publikácie, s ktorou prišlo na náš knižný trh vydavateľstvo Grada. Podľa názvu by sa mohlo zdať, že táto knižka príliš nevybočuje z pomerne širokej ponuky publikácií o tom, ako prekonať sám seba alebo konkurenciu, alebo iných návodov na zaručený úspech. Ani podtitul - Metóda Disruption - nevyvolá v ľuďoch, ktorí tento pojem nepoznajú, veľké očakávania. Niektoré veci však naznačujú, že by mohla byť prinajmenšom inšpiratívnym čítaním.
Jej autorom je uznávaná autorita v reklamnej branži Jean-Marie Dru.
Viete, čo vlastne pojem disruption znamená? Dru tvrdí, že je to proces myslenia: slovo disruption znamená prekonať status quo a nahradiť ho niečím novým a výrazným. Koncept Disruption vznikol na počiatku deväťdesiatych rokov a prišla s ním Druova reklamná agentúra. Dôvodom bola snaha vytvárať účinnejšie reklamné stratégie, ktoré by dodávali značkám väčšiu váhu a podstatou bolo prekonávanie konvenčného myslenia a znevažovanie osvedčených postupov.
V knižke sú príbehy nekonvečných značiek aj myšlienky, ktoré pri ich zrode stáli. V dejinách je množstvo príkladov, ktoré vybočujú z rámca priemernosti - napríklad Apple, Nissan, Absolut.
Na základe niekoľkých príkladov z praxe vám autor vysvetlí, kedy nastávajú v podniku momenty, ktoré upozorňujú, že nastal čas na zmenu - a prečo nie výraznú a prevratnú? - pýta sa Dru.
Autor tiež tvrdí, že disruption sa vám bude hodiť bez ohľadu na to, v akej oblasti pracujete. Princíp disruption totiž neznamená vypĺňanie nejakých kolóniek, či pravidlá, ktorými sa máte riadiť. Dru hovorí: pravidlá a konvencie myslenie obmedzujú.
Jeden z recenzentov knižky Tom Peters, ktorý je autorom mnohých odborných publikácií z prostredia biznisu, zhrnul "poučenie" do jednej vety: "Ak sa nechystáte urobiť poriadny kravál, nemá zmysel ráno vyliezť z postele!"
(gal)