ná ekonomika a rozvoj ľudských zdrojov.
V doprave má byť prioritou dobudovanie diaľničnej siete a siete rýchlostnej komunikácie.
V oblasti životného prostredia sa má ďalej podporovať budovanie čistiek, kanalizácie, vodovodov, rekultivácia skládok, a čiastočne, čo je novinka, aj alternatívne zdroje energie.
V znalostnej ekonomike je cieľom podpora inovácií, rozvoj elektronických služieb vrátane informatizácie verejnej správy, a podpora výskumných centier a škôl.
Naďalej bude možné predkladať aj projekty na modernizáciu zdravotníckych zariadení. V sociálnej oblasti sa bude podporovať najmä mobilita pracovnej sily, peniaze pôjdu do nástrojov aktívnej politiky trhu práce a na rozvoj služieb, ktoré by mali rodičom umožniť pracovať a popritom vychovávať deti.
V pracovnej skupine, ktorá dokument pripravovala, boli aj mimovládne organizácie. Skupinu však opustili, lebo ministerstvá nerešpektovali ich pripomienky. Juraj Zamkovský z Centra pre podporu environmentálnych aktivít hovorí, že rezorty nakoniec niektoré ich návrhy zohľadnili, takže "bojkot mal efekt a myslím, že ho nie je potrebne ďalej predlžovať".
Ministerstvá na základe ich pripomienok zahrnuli do dokumentu podporu kultúrnych pamiatok či verejnej dopravy.
Podľa Zamkovského je chyba, že vláda spočiatku dokument pripravovala sama, takže do podstaty sa už nedá zasahovať. Stratégia tak smeruje len k cieľu "zvýšiť HDP, čo je nedostatočné". Eurofondy by sa mali používať "na trvalo udržateľný a vyvážený rozvoj celej krajiny".
Minister výstavby László Gyurovský hovorí, že cieľom využitia eurofondov je "zvýšiť počet konkurencieschopných regiónov Slovenska a konkurencieschopnosť celého Slovenska." (haj)