- poistenec požiada písomne poisťovňu o stanovisko vopred,
- poisťovňa sa k žiadosti vyjadrí písomne,
- zdravotná starostlivosť, na ktorú žiada poistenec príspevok, musí byť u zmluvných lekárov nedostupná.
Dôvera
- poistenec o príspevok požiada písomne, poisťovňa mu vopred písomne odpovie,
- žiadosť musí poistenec podať v lehote nie kratšej ako 30 dní pred predpokladaným ošetrením,
- kvalita poskytovania zdravotnej starostlivosti nezmluvného lekára je na vyššej úrovni ako u zmluvných lekárov,
- poistenec stratil dôveru k doterajšiemu lekárovi,
- splnenie kritérií posudzuje poisťovňa individuálne,
- výška príspevku je vo výške 70 % ceny dohodnutej so zmluvnými lekármi.
Sidéria
- zdravotná starostlivosť, na ktorú žiada poistenec príspevok, je nedostupná u zmluvných lekárov v kraji,
- o príspevok treba požiadať vopred, poisťovňa ho pred ošetrením musí odsúhlasiť,
- zdravotná poisťovňa príspevok uhradí najneskôr do troch mesiacov od predloženia dokladov,
- poisťovňa príspevok uhradí len za zdravotné výkony, lieky, zdravotnícke pomôcky a dietetické potraviny, ktoré sú hradené z verejného zdravotného poistenia.
Apollo
- zdravotná starostlivosť, na ktorú žiada poistenec príspevok, je nedostupná u zmluvných lekárov v kraji,
- poistenec nemá k poisťovni žiadne záväzky,
- požadovaná zdravotná starostlivosť sa uhrádza v rámci verejného zdravotného poistenia,
- s príspevkom musí poisťovňa súhlasiť pred ošetrením,
- výška príspevku je 80 % z ceny zvyčajnej u zmluvných lekárov,
- žiadosť o príspevok musí poistenec doručiť do pobočky minimálne 30 dní pred plánovaným výkonom.
Zdroj: www.szp.sk , www.sideria.sk , www.vzpd.sk , www.apollo.sk