Pacienti, ktorí platia lekárom, sa zatiaľ nedomáhajú od Všeobecnej zdravotnej poisťovne preplatenia nákladov. Sociologička Zuzana Kusá hovorí, že na lekárov sa pacienti nebudú sťažovať, lebo "väčšina pacientov vidí seba aj lekárov na jednej lodi, ako obete reformy zdravotníctva, prípadne lakomosti štátu a ziskuchtivosti poisťovní".
Ľudia sa však nechcú hádať ani s poisťovňou. Do Všeobecnej zdravotnej poisťovne prišli zatiaľ dvaja pacienti s potvrdením o zaplatení za ošetrenie, poisťovňa im preplatila "symbolickú" časť ich poplatku.
Pacienti v ordináciách platili bez rozčuľovania: "A kde sa budem sťažovať? Na lampárni? Čo tým vyhráte?" pýtala sa Darina Čermáková, ktorá detskej lekárke zaplatila za ošetrenie zraneného členku svojho syna 198 korún. Iná mamička v čakárni, Gabriela Fialová, jej síce začala dohovárať, že sťažovať sa treba, lebo inak to bude vyzerať, že platenie nikomu neprekáža. Darinu Čermákovú však nepresvedčila. Na dverách lekárky bol vedľa cenníka aj oznam, že bližšie informácie majú žiadať v bratislavskej pobočke Všeobecnej zdravotnej poisťovne.
Všeobecná zdravotná poisťovňa hovorí, že časť zaplatených poplatkov preplatí, kladie si však podmienku, aby v tom čase nebol v okolí iný lekár, s ktorým má zmluvu. Druhým riešením je podľa vedenia poisťovne požiadať o úhradu ešte pred návštevou lekára.
(haj)