Budú volebné šoty pred Dallasom či VyVolenými?

BRATISLAVA - Predvolebná kampaň bude po prvý raz výrazne mediálna, lebo zákon ju v elektronických médiách už takmer neobmedzuje. V každom z nich si podľa zákona môžu kúpiť 30 minút reklamného priestoru. Nebude už platiť ani volebné moratórium.

Súboj Roberta Fica (vľavo) a Mikuláša Dzurindu z minulých čias sa bude zrejme v niektorej z televízií v predvolebnej kampani možno opakovať. Tento bol v STV. FOTO - ARCHÍV SITA


Televízie už dnes premýšľajú, ako vyjsť v ústrety stranám, ktoré sa už ozývajú.

Hovorca televízie JOJ Ľudovít Tóth avizuje, že sú pripravení ponúknuť strane aj reklamný čas napríklad pri VyVolených, "ak bude mať pocit, že chce osloviť mladého diváka", alebo pri Soňa Talkshow či Dallase, "ak bude chcieť osloviť ženského voliča".

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Podľa zákona však majú všetky strany právo dostať rovnaký priestor napríklad pred VyVolenými - ak sú ochotné zaň platiť. Televízia JOJ sa ešte nerozhodla, či pôjdu predvolebné šoty spolu s reklamou na jogurty a pracie prášky, alebo ich špeciálne vyznačí.

SkryťVypnúť reklamu

STV nechce šoty púšťať v hlavnom vysielacom čase. "To by bola vražda každej televízie," povedal člen vedenia Branislav Záhradník. Šoty označia ako politickú reklamu a ich poradie sa bude žrebovať. Ceny sa nemajú veľmi líšiť od bežných komerčných. V prime time stojí 30-sekundový šot zhruba 200-tisíc korún.

STV bude na rozdiel od komerčných televízií podvečer vysielať aj okrúhle stoly a Zahradník verí, že budú živšie ako v minulosti. STV odvysiela 15 okrúhlych stolov po 40 minút a chcú ich vysielať v štúdiu, kde robia reláciu Pre a proti.

STV bude počas kampane pokračovať aj v reláciách O päť minút dvanásť a Pod lampou, ale tak, "aby sme neboli obviňovaní, že pracujeme pre určité politické subjekty", povedal Zahradník. Nechcú sa však správať "sterilne".

SkryťVypnúť reklamu

Markíza bude v deň volieb vysielať volebné štúdio, okrem toho pôjdu relácie Sito a Na telo.

Ak by strana využila celých 30 minút čo len v jednej televízii za komerčné ceny, môže ju to vyjsť teoreticky až na 12 miliónov.

Napríklad KDH ohlásilo, že chce na kampaň minúť do 25 miliónov, SMK do 15, SF do 20 miliónov. Smer ani SDKÚ sumy ešte neoznámili. (mož)

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME

Komerčné články

  1. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  2. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  3. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  4. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre
  5. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave!
  6. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor
  7. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  8. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  1. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  2. Slovensko oslávi víťazstvo nad fašizmom na letisku v Piešťanoch
  3. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  4. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  5. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max
  6. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  7. Ako ročné obdobia menia pachy domácich miláčikov?
  8. Probiotiká nie sú len na trávenie
  1. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor 6 594
  2. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre 6 326
  3. Unikátny pôrod tenistky Jany Čepelovej v Kardiocentre AGEL 4 716
  4. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max 4 138
  5. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy 3 349
  6. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné 2 881
  7. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice? 1 879
  8. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 1 375
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťZatvoriť reklamu