Súboj Roberta Fica (vľavo) a Mikuláša Dzurindu z minulých čias sa bude zrejme v niektorej z televízií v predvolebnej kampani možno opakovať. Tento bol v STV. FOTO - ARCHÍV SITA |
Televízie už dnes premýšľajú, ako vyjsť v ústrety stranám, ktoré sa už ozývajú.
Hovorca televízie JOJ Ľudovít Tóth avizuje, že sú pripravení ponúknuť strane aj reklamný čas napríklad pri VyVolených, "ak bude mať pocit, že chce osloviť mladého diváka", alebo pri Soňa Talkshow či Dallase, "ak bude chcieť osloviť ženského voliča".
Podľa zákona však majú všetky strany právo dostať rovnaký priestor napríklad pred VyVolenými - ak sú ochotné zaň platiť. Televízia JOJ sa ešte nerozhodla, či pôjdu predvolebné šoty spolu s reklamou na jogurty a pracie prášky, alebo ich špeciálne vyznačí.
STV nechce šoty púšťať v hlavnom vysielacom čase. "To by bola vražda každej televízie," povedal člen vedenia Branislav Záhradník. Šoty označia ako politickú reklamu a ich poradie sa bude žrebovať. Ceny sa nemajú veľmi líšiť od bežných komerčných. V prime time stojí 30-sekundový šot zhruba 200-tisíc korún.
STV bude na rozdiel od komerčných televízií podvečer vysielať aj okrúhle stoly a Zahradník verí, že budú živšie ako v minulosti. STV odvysiela 15 okrúhlych stolov po 40 minút a chcú ich vysielať v štúdiu, kde robia reláciu Pre a proti.
STV bude počas kampane pokračovať aj v reláciách O päť minút dvanásť a Pod lampou, ale tak, "aby sme neboli obviňovaní, že pracujeme pre určité politické subjekty", povedal Zahradník. Nechcú sa však správať "sterilne".
Markíza bude v deň volieb vysielať volebné štúdio, okrem toho pôjdu relácie Sito a Na telo.
Ak by strana využila celých 30 minút čo len v jednej televízii za komerčné ceny, môže ju to vyjsť teoreticky až na 12 miliónov.
Napríklad KDH ohlásilo, že chce na kampaň minúť do 25 miliónov, SMK do 15, SF do 20 miliónov. Smer ani SDKÚ sumy ešte neoznámili. (mož)