Prezident robí reklamu súkromným firmám

BRATISLAVA - V jednom z najväčších bratislavských nákupných centier je vystavené pretekárske auto s menom prezidenta Ivana Gašparoviča. Na aute je aj prezidentská štandarda a reklamy.

FOTO SME - MIRKA CIBULKOVÁ


Podľa Pavla Nechalu z Transparency International takáto forma propagácie nie je v súlade so zákonom. "Podľa mňa ide o porušenie ústavného zákona o konflikte záujmov a mal by začať konať parlamentný výbor pre nezlučiteľnosť funkcií."

Politológ Grigorij Mesežnikov si myslí, že je to "veľmi neštandardné". Okrem úvah o porušení zákona považuje umiestnenie prezidentskej štandardy a reklám na pretekárske auto "do istej miery za znehodnotenie symbolov slovenskej štátnosti".

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

Výbor pre nezlučiteľnosť funkcií sa prípadom ešte nezaoberal, pretože nedostal písomný podnet, povedal jeho člen Dušan Čaplovič zo Smeru. Aj on si myslí, "že by prezidentská štandarda nemala byť kdekoľvek", a jej umiestnenie na pretekárske auto považuje za absurdné.

"My o tej výstave vieme len toľko, že ide o vozidlo, ktorým prezident zvykne pretekať," povedal Gašparovičov hovorca Marek Trubač. Označenie auta prezidentskou štandardou podľa neho hlave štátu neprekáža. Podľa Trubača je všetko v súlade so zákonom. Ten vraj totiž hlave štátu nebráni, aby sa jeho meno alebo podobizeň objavili ako propagácia firmy, pokiaľ z toho nemá výhody a propaguje kultúru, umenie, šport alebo charitatívnu činnosť. V tomto prípade ide podľa Trubača o propagáciu športu.

SkryťVypnúť reklamu

V ústavnom zákone o nezlučiteľnosti funkcií sa píše, že zákaz neplatí iba ak ide "preukázateľne o bezplatnú reklamu s charitatívnym alebo iným obdobným účelom". Propagácia športu sa v ňom nespomína.

"Vie o tom, bez toho by sme si to nedovolili," odpovedal šéf tímu Presskam Viliam Liedl, ktorému auto patrí, na otázku, či Gašparovič vie o vystavení auta. (knm)

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME

Komerčné články

  1. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  2. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  3. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  4. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre
  5. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave!
  6. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor
  7. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  8. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  1. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  2. Slovensko oslávi víťazstvo nad fašizmom na letisku v Piešťanoch
  3. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  4. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  5. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max
  6. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  7. Ako ročné obdobia menia pachy domácich miláčikov?
  8. Probiotiká nie sú len na trávenie
  1. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor 6 579
  2. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre 6 295
  3. Unikátny pôrod tenistky Jany Čepelovej v Kardiocentre AGEL 4 710
  4. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max 4 097
  5. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy 3 318
  6. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné 2 925
  7. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice? 1 856
  8. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 1 404
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťZatvoriť reklamu