FOTO SME - JANA BEŇOVÁ |
nosti.
V súčasnosti sa závod pripravuje na sériovú výrobu a testuje vozidlá. Prvú várku 40 áut vyrobili vlani mimo linky a autá slúžili len na zaškoľovanie ľudí. Potom spustili predsériovú výrobu na dvoch linkách. Jedna vyprodukuje 120 a druhá 170 áut.
"Sú určené výlučne na testovanie. Preverujeme na nich kvalitu výrobku a strojov," povedal generálny riaditeľ trnavskej automobilky Alain Baldeyrou, ktorý je s postupom prác spokojný.
Výroba sa začína v lisovni, kde sú pripravené zvitky oceľových plechov. Fabrika ich plánuje spracovať až 115-tisíc ton ročne. Výroba je robotizovaná: len vo zvarovni je inštalovaných 330 robotov.
V súčasnosti v trnavskom závode pracuje 1 674 ľudí a nábory ďalej pokračujú. Najžiadanejšou profesiou sú výrobní pracovníci. V konečnej fáze nájde v závode prácu 3 500 ľudí. Napriek tomu, že na Slovensku vyrába Volkswagen a bude aj KIA, závod s náborom problémy nemá. Podľa riaditeľky pre ľudské zdroje Barbory Šípošovej "závod niektoré pozície obsadzuje dlhšie, ale Slovensko nemá nedostatok vhodných ľudí."
Na PSA sú napojené aj dodávateľské firmy. PSA sa podľa Baldeyrou vyrovnáva s problémami, ktoré mu spôsobila spoločnosť Haden, generálny dodávateľ lakovne. Skrachovala a nestihla dokončiť zákazku.
(bej)