lo v tomto čase svoju viazanosť.
Nárast zákazníkov oproti roku 2004 nebol taký vysoký ako po iné roky a dosiahol 6,7 percenta. Šéf Orangeu Pavol Lančarič to vysvetlil vysokým rozšírením mobilných telefónov, ktoré u nás dosahuje zhruba 80 percent.
Orange zvrátil trend, ktorý začal pred piatimi rokmi, keď sa výrazne zvyšoval podiel predplatených kariet na celkovom počte zákazníkov. Koncom vlaňajška už využívalo paušál 54 percent zákazníkov.
Výnosy spoločnosti z hlavnej činnosti dosiahli 21,444 miliardy korún a oproti predminulému roku narástli o 11,6 percenta. Zisk Orangeu pred zdanením, odpismi, úrokmi a amortizáciou (EBITDA) sa oproti roku 2004 zvýšil o 12,1 percenta na 9,7 miliardy korún. Priemerný mesačný výnos na jedného zákazníka (ARPU) bol vlani 702 korún, čo je mierny nárast oproti predchádzajúcemu roku o 0,7 percenta.
V uplynulom roku vzrástol aj záujem zákazníkov o mobilné pripojenie k internetu. Na konci roka sa k internetu pripájalo cez mobil spolu takmer 240-tisíc zákazníkov, pričom takmer tretina z toho sa pripájala cez rýchlejšiu technológiu EDGE.
Ďalší dvaja operátori z veľkej trojky - T-Mobile a Slovak Telecom - ešte svoje hospodárske výsledky nezverejnili, malo by sa tak stať v najbližších týždňoch. (ik)
Vývoj počtu aktívnych zákazníkov
Orange | T-Mobile | Slovak Telecom | |
1999 | 0,397 | 0,267 | 1,634 |
2000 | 0,617 | 0,493 | 1,667 |
2001 | 1,205 | 0,943 | 1,587 |
2002 | 1,713 | 1,298 | 1,462 |
2003 | 2,065 | 1,613 | 1,418 |
2004 | 2,360 | 1,915 | 1,376 |
2005 | 2,519 | 2,022 | 1,320 |
Zdroj: T-Mobile, Orange, Slovak Telecom