FOTO |
ho predaja štyridsať vozidiel. Išlo pritom o luxusný terénny automobil Cayenne. Čím je vozidlo drahšie, tým viac zákazník ušetrí na odpočte DPH, a nákup je lákavejší, čo nevidieť len na prípade Porsche, ale takmer všetkých značiek.
Škoda, ktorá po vyradení Felicie PickUp z výrobného programu nevyrába originálne malé nákladné vozidlo, preto využila možnosť prestavať svoje kombi modely, a tým si zabezpečila najviac 2557 predaných vozidiel v kategórii N1. "Kto dnes nemá vozidlá prestavané na odpočet DPH, je znevýhodnený," tvrdia takmer všetci zástupcovia automobiliek na Slovensku.
Výsledné čísla nemajú celkom presnú výpovednú hodnotu o tom, ako funguje predaj dodávok a pick upov do 3,5 tony. Medzi automobilkami, ktoré majú kompletný sortiment skutočných úžitkových vozidiel, vedie Citroen pred VW a značkou Peugeot.
Na tento a budúci rok sú ohlásené zmeny v predpisoch pre malé nákladné automobily s odpočtom DPH. Ako N1 budú uznané iba vozidlá s prestavbou homologovanou na trhy Európskej únie priamo vo výrobnom závode. Počet modelov zaradených do N1 teda klesne.
Citroen vlani predal najviac malých úžitkových automobilov na Slovensku. |