Automobilový trh na Slovensku naďalej rastie

BRATISLAVA - Aj vďaka pretrvávajúcej možnosti upraviť bežné osobné automobily na malé nákladné vozidlá, pri kúpe ktorých si môže ...

Z okrajovej značky Suzuki sa počas roka stala najžiadanejšia japonská automobilka na Slovensku. Na dobrom predaji má najväčšiu zásluhu Suzuki Ignis (2306 kusov) a nový model Swift (690 kusov). Predaj Suzuki rástol na celom svete.

BRATISLAVA - Aj vďaka pretrvávajúcej možnosti upraviť bežné osobné automobily na malé nákladné vozidlá, pri kúpe ktorých si môže podnikateľ odpočítať DPH, stúpol celkový predaj automobilov v roku 2005 nad hranicu 70-tisíc vozidiel ročne, presne na 71 296 registrovaných áut.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

Trend z minulého roka pokračoval aj v januári 2006, keď sa podľa Združenia automobilového priemyslu a policajných štatistík zaregistrovalo 4 859 nových osobných a malých nákladných automobilov do 3,5 tony. Oproti januáru 2005 to bolo o 7,24 percenta viac. Rozdiely medzi trhovými podielmi najžiadanejších značiek sa pritom zmenšili.

Prekvapením roka 2005 sú značky Suzuki, Ford a Citroen, dobre skončili aj luxusné značky Audi a BMW. Pomery na trhu sa pomaly štandardizujú, prvenstvo takmer domácej Škody je však zatiaľ neohrozené, hoci predaj jej áut klesol medziročne o 1458 vozidiel. Príchod modelu Škoda Roomster môže situáciu prudko zmeniť a možno očakávať, že sa firma zo súčasného trhového podielu 27,74 percenta opäť dostane nad hranicu 30 percent.

SkryťVypnúť reklamu

Peugeot sa na druhé miesto v poradí registrácií osobných a malých úžitkových vozidiel dostal aj vďaka poklesu predaja značiek Volkswagen (o 1030 kusov) a Renault (o 1054 kusov). Medzi značkami, ktorých predaj výrazne poklesol, je i Opel s prepadom o 721 automobilov.

Dacia, ktorá má len jeden konkurencie schopný model Logan, zatiaľ v absolútnom poradí neprerazila, ale presadzuje sa v skupine áut nižšej strednej triedy. Združenie eviduje Logan v kategórii malých vozidiel, kam však patrí skôr cenou než rozmermi.

Ford, ktorý sa od roku 1989 vyslovene trápil, hoci mal jednu z najlepších šancí stať sa značkou v prvej päťke, minulý rok medziročne narástol o 1389 kusov a vydobyl si miesto v prvej desiatke.

Odpočet DPH, obnova modelových radov a aktívnejšia cenová politika priniesli výrazné zlepšenie značkám Audi a BMW. Náskok Mercedesu sa postupne znižuje, navyše Audi pokračuje v trende rekordným predajom za január 2006.

SkryťVypnúť reklamu

Najviac medziročne rástla japonská značka Suzuki - o 297 percent, čo spôsobila premyslená cenová politika a nástup nového modelu Swift.

Najžiadanejším miniautomobilom bol v minulom roku Fiat Panda. Medzi malými automobilmi podľa očakávania vedie Škoda Fabia a v nižšej strednej triede Škoda Octavia druhej generácie. Lídrom strednej triedy zostal VW Passat s vysokým náskokom pred Peugeot 407.

Vo vyššej strednej triede je najžiadanejšia Škoda Superb pred Audi A6. V kategórii luxusných limuzín je najobľúbenejšie BMW radu 7, medzi športovými vozidlami Mercedes Benz SLK a triedu 4 x 4 vedie Lada Niva.

Najväčší rast v roku 2005 podľa kusov predaných vozidiel

značka nárast v ks

Suzuki + 2213

Ford + 1389

Dacia + 841

Citroen + 738

SkryťVypnúť reklamu

Hyundai + 540

Toyota/Lexus + 390

Peugeot + 331

Audi + 300 ks

Honda + 288

BMW + 278

KIA + 195

Chevrolet + 183

Mitsubishi + 168

Nissan + 129

Land Rover + 75

Chrysler + 70

Lada + 52

Najpredávanejšie značky osobných áut

značka počet predaných áut podiel na trhu

1. Škoda 19 777 ks 27,4 %

2. Peugeot 5170 ks 7,25 %

3. Volkswagen 5104 ks 7,16 %

4. Renault 4551 ks 6,38 %

5. Citroen 4530 ks 6,35 %

6. Opel 3400 ks 4,77 %

7. Suzuki 3331 ks 4,67 %

8. Ford 2925 ks 4,10 %

Najpredávanejšie osobné automobily

značka počet predaných áut

1. Škoda Fabia 11 395

2. Škoda Octavia/Octavia Tour 4924

3. Peugeot 206 2325

4. Suzuki Ignis 2306

SkryťVypnúť reklamu

5. Renault Clio/Thalia 2077

6. Citroen C3 1619

7. Opel Astra 1523

8. VW Polo 1376

Zdroj: Združenie automobilového priemyslu SR

Najväčší prepad predaja v roku 2005:

značka pokles v ks

Škoda - 1458

Renault - 1054

VW - 1030

Opel - 721

Mazda - 145

Seat - 64

Stagnujúce značky

značka pokles/zvýšenie v ks

Alfa Romeo - 9

Fiat - 20

Jaguar - 1

Jeep + 13

Marcedes Benz - 32

Mini + 2

Porsche + 5

Saab - 3

Smart + 10

Subaru - 4

Volvo - 38

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME

Komerčné články

  1. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  2. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  3. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  4. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre
  5. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave!
  6. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor
  7. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  8. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  1. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  2. Slovensko oslávi víťazstvo nad fašizmom na letisku v Piešťanoch
  3. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  4. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  5. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max
  6. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  7. Ako ročné obdobia menia pachy domácich miláčikov?
  8. Probiotiká nie sú len na trávenie
  1. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor 6 588
  2. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre 6 311
  3. Unikátny pôrod tenistky Jany Čepelovej v Kardiocentre AGEL 4 712
  4. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max 4 125
  5. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy 3 341
  6. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné 2 909
  7. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice? 1 870
  8. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 1 386
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťZatvoriť reklamu