Do predčasných volieb budú už len dve krátke schôdze parlamentu, ktoré na predvolebné súboje nebudú stačiť. FOTO - ARCHÍV SME |
BRATISLAVA - Do júnových predčasných volieb už iba dvakrát krátko zasadne parlament. Pôda Národnej rady nebude teda pre politikov rozhodujúcou arénou v zápase o voličov, ale stanú sa ňou médiá. Sociológ Pavel Haulík hovorí, že najmä o elektronické médiá bude "obrovský záujem".
Zákon už kampaň v súkromných i verejnoprávnych elektronických médiách nijako neobmedzuje.
Podľa Haulíka sú politici v istom šoku, lebo nik nerátal, že sled udalostí naberie taký rýchly spád. Politici tak majú na prípravu volieb o tri mesiace menej. Strany sa podľa neho budú v prvých týždňoch venovať najmä zabezpečeniu bilbordov, keďže "na Slovensku stále platí, že kampaň, to sú bilbordy".
Rovnako naliehavá je aj príprava kandidačných listín, na ktorú majú strany len niečo vyše mesiaca. Keďže Haulík si myslí, že poslanci sa teraz budú "snažiť dostať sa na volebné kandidátky" a že kampaň príde na rad až po ich uzavretí.
Politici takmer svorne hovoria, že médiá budú pre nich dôležité. Podpredseda SDKÚ Pavol Kubovič už nepovažuje parlament v kampani za kľúčový, "ale dôležité budú všetky dostupné médiá".
Predsedníčka SF Zuzana Martináková si myslí, že hoci najviac voličov môže politik osloviť prostredníctvom médií, tie majú obmedzenú možnosť komunikácie. Preto dáva prednosť osobnému kontaktu, osobný kontakt podľa nej "je o tom, že politik si ľudí váži a je to aj najpoctivejšie".
O "silnej kampani" v médiách hovorí podpredseda Smeru Robert Kaliňák, aj podľa podpredsedu HZDS Milana Urbániho sú "elektronické médiá na prvom mieste" a HZDS využije všetky dostupné metódy.
Poslankyňa KSS Dagmar Bollová povedala, že "médiá prídu za voličmi až domov". Ľuďom sa už podľa nej nechce chodiť na mítingy, ale ľudia ju poznajú, "takže môžem sa s nimi rozprávať".
Šéf volebného tímu KDH a ústredný tajomník strany Pavol Abrhan povedal, že "komunikácia bude prostredníctvom médií a priameho kontaktu s voličmi".
Strany budú viac ako zvyčajne citlivé aj na priestor, ktorý v médiách dostanú.
Poslanci predpokladajú, že do volieb vypukne aj nejaký škandál. "Už ste videli predvolebnú kampaň bez škandálov?" pýta sa Kaliňák.
KDH je pripravené aj na škandály. Pavol Abrhan, ktorý je "poučený pätnástimi rokmi", je presvedčený, že "mnohé veci budú vychádzať na povrch".
Autor: sp, mož