FOTO |
Začiatok tohto roka bude v histórii značky Mazda zapísaný ako čas príchodu najsilnejšej limuzíny, akú kedy automobilka sériovo vyrábala. Mazda 6 MPS prichádza v prevedení, ktoré dokáže konkurovať takým výkonným sedanom, ako sú Mitsubishi Evo IX či Subaru Impreza Sti. Dynamické črty karosérie modelového radu Mazda 6 prešli miernou modifikáciou, ktorá vychádza z funkčných požiadaviek. Dynamiku vozidla zabezpečuje v prevažnej miere benzínový štvorvalec s objemom 2,3 l s priamym vstrekovaním paliva DISI a turbodúchadlom. Takto vybavený agregát vyvinie maximálny výkon 190 kW (260 k) a krútiaci moment 380 Nm pri 3000 ot./min.
Štyri poháňané kolesá ponúknu motoru oveľa lepšiu oporu než nával výkonu na jednu nápravu, preto Mazda siahla po pohone všetkých kolies Active Torque Split All-Wheel Drive system.
V závislosti od povrchu a adhéznych podmienok si vodič zvolí jeden z troch režimov riadenia diferenciálov a medzinápravovej spojky. Pre dokonalé vyžitie na hranici priľnavosti dostala Mazda MPS zadný diferenciál s limitovanou svornosťou. Športový sedan prejde stovku za 6,6 sekundy a dosiahne maximálnu rýchlosť 240 km/h. Priemerná spotreba 10,2 l vyzerá na vozidlo tejto kategórie lákavo, otázne je však jej dosiahnutie v reálnych podmienkach.
Vrcholový model značky bude mať v sériovom prevedení šesť airbagov, xenónové svetlomety, DVD navigáciu s čítaním TMC správ, elektricky ovládané sedadlo vodiča s pamäťou a autorádio s pripojeným CD meničom. Mazda 6 MPS je luxusnejšie, pohodlnejšie a iba o málo pomalšie vozidlo než konkurenčné Subaru Impreza STi a Mitsubishi Evo IX.