Prezieravé bolo KDH. Šéf volebného tímu a ústredný tajomník Pavol Abrhan povedal, že bilbordy si zarezervovali ešte v druhej polovici minulého roku s tým, že v prípade predčasných volieb im agentúra zabezpečí plochy dva mesiace pred ich začiatkom. "Dnes sa to javí ako prezieravosť, ale bolo to vtedy aj ekonomicky výhodnejšie," povedal Abrhan.
Šéf volebného tímu Smeru Marek Maďarič vie, že "je po bilbordoch veľká zháňka a nejaký počet máme rezervovaný", ale bilbordy pre nich nie sú hlavným nosičom v kampani. Rezervovali si ich začiatkom tohto týždňa, hneď ako začal byť známy termín volieb.
Aj SMK podľa jej hovorkyne Lívie Solymos začala objednávať bilbordy až začiatkom týždňa, ale keďže majú "zabezpečený iný typ reklamy", nebudú mať problémy.
Volebná kampaň SDKÚ je podľa hovorcu Martina Maťka v štádiu príprav a nebudú o nej informovať. Stratégiu kampane tají aj HZDS, hovorkyňa Magdaléna Fajtová o nej odmietla hovoriť.
Podľa obchodného riaditeľa jednej z najväčších spoločností Ispa Miloša Karpatiho majú od marca do júna väčšinu bilbordov už obsadených súkromnými firmami. Hneď v utorok sa im ozvali politické strany na zvyšné priestory, viaceré však môžu mať problém s množstvom alebo lokalitou.
Ak by boli voľby v riadnom termíne v septembri, strany by o plochách normálne začali podľa Karpatiho rokovať najneskôr v marci.
Ladislav Strašil zo spoločnosti Nubium povedal, že niektoré strany mali plochy rezervované od mája do septembra, čiže nebudú mať problém. Momentálne sú už vypredaní, hlavne vďaka súkromným firmám. Tento týždeň sa jedna strana ozvala, ale odmietli ju.
"Je to otázka ich agentúr. Tie im to vedia riešiť. Tí, čo majú svojich vlastných mediálnych odborníkov, budú mať zvyšky," povedal Strašil s tým, že bežne sa dnes objednávajú bilbordy na tri až šesť mesiacov dopredu.
V Akzent Media vypredaní ešte nie sú. "Včera mi prišli dve zadania," povedal obchodný manažér Dušan Kuchyňka. "Ak niekto pošle zadanie na 1000 kusov, už nebude mať priestor." Strany podľa neho bežne žiadajú od 200 do 400 kusov.