"Pri preferovanom investorovi, ktorým je Rail Cargo Austria spolu so skupinou J&T, sa komisia rozhodovala podľa podmienenej ceny vo výške 13,8 miliardy korún. Pri konzorciu Rail World Holding, Penta Investment a MID Europa Partners, ktoré skončilo druhé v poradí, brala do úvahy nepodmienenú cenu na úrovni 12,4 miliardy korún," povedal člen komisie a poslanec Smeru Ľubomír Vážny.
Komisia mohla porovnávať podmienenú cenu s nepodmienenou. Ponuku cien s úpravami záujemcovia viazali na splnenie niektorých podmienok, chceli, aby štátne Železnice SR znížili poplatky za použitie železničnej dopravnej cesty, ktoré u nás patria medzi najvyššie v Európe. Vtedy by boli ochotní dať za Cargo viac, lebo by sa zvýšila výnosnosť firmy.
Niektoré podmienky druhého konzorcia, ktorého súčasťou je skupina Penta, však boli podľa Vážneho pre štát neprijateľné, najmä v oblasti regulácie. "Finančný dosah podmienok by podmienenú cenu vo výške 16,7 miliardy korún znížil pod úroveň nepodmienenej ceny," povedal. Štát by sa navyše podľa neho zaviazal na nesplniteľné podmienky.
Autor: ik