Štvrtok, 25. február, 2021 | Meniny má Frederik(a)KrížovkyKrížovky
STV OČAKÁVA REKORDNÝ VÝNOS ZA REKLAMU POČAS OLYMPIÁDY, ZIMNÉ OLYMPIJSKÉ HRY VŠAK BUDÚ PRE ŇU AJ TAK STRATOVÉ - VYSIELACIE PRÁVA SÚ DRAHÉ

Najväčším ťahákom reklamy na olympiáde je hokej

BRATISLAVA - Do otvorenia zimných olympijských hier zostávajú 4 dni a Slovenskej televízii sa podarilo zatiaľ predať ...

BRATISLAVA - Do otvorenia zimných olympijských hier zostávajú 4 dni a Slovenskej televízii sa podarilo zatiaľ predať približne 50 percent reklamného času, vyčleneného z plánovaných 270 hodín venovaných olympiáde. Predaj reklamného času pokračuje a podľa Ľubora Košúta, ktorý je v STV zodpovedný za reklamu, už teraz možno hovoriť o úspechu. STV očakáva, že výnos z reklamy v porovnaní s predchádzajúcimi olympiádami bude rekordný. "Už v tomto okamihu je výnos z reklamy takmer 20 miliónov," povedal Košút. Polovica - 10 miliónov - by mali byť zisky z hokeja.

Skryť Vypnúť reklamu

Z celkového pohľadu však bude STV pri vysielaní olympiády stratová. Náklady na vysielanie vrátane ceny za vysielacie práva odhaduje člen vedenia STV Branislav Zahradník na 45 až 50 miliónov korún. "Tá pohyblivá časť, ktorú nevieme presne určiť, bude záležať od ceny trás," hovorí Zahradník.

Cenník

Reklamný cenník za olympiádu je podľa Košúta jednotný pre celý trh. STV však poskytuje aj určité zľavy. "Cena je stanovená podľa našich odhadov sledovanosti. Individuálne posudzujeme prínos každého klienta pre výnosy Slovenskej televízie - podľa toho, koľko u nás investujú," povedal Košút.

Pri olympiáde na rozdiel od bežnej ponuky televízia môže v cenníku pritvrdiť. "Pri športových podujatiach, ako je olympiáda alebo majstrovstvá sveta v hokeji, sme veľmi rázni, keďže dopyt po tomto priestore je väčší ako pri iných programoch," hovorí Košút.

Skryť Vypnúť reklamu

"Obchodná politika STV je postavená tak, aby reklama bola rozložená počas trvania celého podujatia," vysvetľuje Ján Havelka riaditeľ mediálnej agentúry The Media Edge. V poslednom čase predávajú tzv. balíky, ktoré limitujú zadávateľa nevybrať si len najexkluzívnejšie časy, ale rozdeľujú vysielanie šotov pomerne, do viacerých prenosov daného športového odvetvia.

Drahé powerbreaky

Cena reklamy počas desiatich dní ZOH sa pohybuje od 6500 korún až po 170-tisíc za 30 sekúnd. "Medzi najlukratívnejšie určite patria hokejové zápasy, otvárací ceremoniál, súhrnné spravodajstvá z diania, a v neposlednom rade športy, ktoré sú vo vysielaní zaradenné do tzv. prime time," hovorí Havelka.

Najväčším ťahákom pre divákov, a teda aj pre zadávateľov reklamy je už tradične hokej, špeciálne zápasy slovenskej reprezentácie. A tomu zodpovedá aj cena reklamy - počas hokeja sa pohybuje v rozmedzí od 50- do 90-tisíc korún. Keď hrajú Slováci je to 140-tisíc korún za šot pred či po tretine a 170-tisíc počas powerbreakov. Vtedy STV neposkytuje ani žiadne zľavy.

Skryť Vypnúť reklamu

"Hokej, najmä základná časť, je už vypredaná," hovorí Košút.

Powerbreaky sú reklamné bloky (s jednou reklamou), ktoré sú vysielané v tzv. prirodzených prestávkach športových prenosov, napríklad pri prerušení hry. Prečo sú najdrahšie? "Pri powerbreakoch nenastáva taký pokles sledovanosti ako v prípade klasických reklamných blokov a viditeľnosť reklamy je vďaka absencii iných šotov vyššia," hovorí Havelka.

V minulosti pri zápasoch hokejových majstrovstiev sveta STV počas powerbreakov vysielala toľko reklamy, až to divákov iritovalo. Situácia sa už podľa Košúta nezopakuje aj preto, že dnes je už cena za vysielanie reklamy v tomto čase podstatne vyššia.

ZOH vyhovujú viac

Zimná olympiáda je pre reklamných klientov atraktívnejšia ako letná. "Letné olympiády sú pre inzerentov na Slovensku menej atraktívne. Vysielajú sa v auguste, keď zvyknú byť ľudia na dovolenkách a ani zastúpenie slovenských športovcov nie je také," hovorí Zahradník.

Skryť Vypnúť reklamu

Podľa Havelku záujem o reklamu v čase olympijských hier ovplyvňujú viaceré faktory: účasť slovenských športovcov, ich výkonnosť a typ športu, v ktorom súťažia, časové pásmo krajiny, v ktorej sa olympiáda koná. "Zimné olympijské hry sú z týchto dôvodov pre miestny trh zvyčajne zaujímavejšie," hovorí Havelka.

Zákon

STV musí poskytnúť spravodajské sublicencie na zábery do športového spravodajstva ostatným televíziám na trhu. "Samozrejme zábery sprístupníme," povedal Zahradník.

ČT: vypredané

V Českej televízii je cena reklamy v čase olympiády výrazne vyššia ako v STV. Tento rok ČT nasadila historicky najvyššie ceny a reklamný čas má už vypredaný. Pri hokeji stojí cena 30-sekundového šotu až 380-tisíc českých korún.

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME

Inzercia - Tlačové správy

  1. Ivan Krechňák: Robiť niečo, čo máš rád, je na nezaplatenie
  2. Trnavská univerzita: 385 rokov akademickej excelentnosti
  3. Za kvalitným vzdelaním nemusíte do sveta! Príďte na EkF TUKE
  4. Získaj náskok pred štartom
  5. Žabka expanduje na západe krajiny, hľadá nadšených podnikateľov
  6. Spoznajte Olomouc – univerzitné mesto a svoju budúcnosť
  7. Aj vám chýba voňavá a chutná káva?
  8. 10 vecí, kvôli ktorým do banky už chodiť nemusíte
  9. 5 najčastejších dôvodov, pre ktoré sa v noci budíme
  10. Petit Press a RegioMedia rozbiehajú spoločný predaj v regiónoch
  1. Varso Tower od HB Reavis je najvyššou budovou v EÚ
  2. Dáma s pávím pierkom
  3. Slovensko zasiahla vlna nárastu dopytu po produktoch na kĺby!
  4. Spoznajte Olomouc – univerzitné mesto a svoju budúcnosť
  5. Získaj náskok pred štartom
  6. 2. ročník Social Awards Slovakia prichádza
  7. MetLife spustila online nahlasovanie poistných udalostí
  8. Minulý rok boli v priemere ukradnuté takmer tri autá denne
  9. Žabka expanduje na západe krajiny, hľadá nadšených podnikateľov
  10. 5 najčastejších dôvodov, pre ktoré sa v noci budíme
  1. Dovolenka v Egypte: Vyskúšali sme, ako sa aktuálne cestuje 19 053
  2. 5 najčastejších dôvodov, pre ktoré sa v noci budíme 10 758
  3. Ako vyzerá majetok Slovákov? Zvyšuje sa najmä z jedného dôvodu 9 439
  4. V sobotu do bezpečného Ománu so zľavou 486 eur 6 801
  5. Séria dvoch príloh: Angličtina nielen pre maturantov 6 536
  6. 10 vecí, kvôli ktorým do banky už chodiť nemusíte 6 507
  7. Príbeh Patrika Tkáča a J&T, Lidl verzus Tesco a investičné tipy 6 147
  8. Volkswagen Tiguan: takto by malo vyzerať rodinné auto! 5 726
  9. Zažite farebný Marakéš a hory Atlasu so slovenským sprievodcom 5 125
  10. Produkujeme viac odpadu, kompostujeme len tretinu 4 643
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu