Najväčším ťahákom reklamy na olympiáde je hokej

BRATISLAVA - Do otvorenia zimných olympijských hier zostávajú 4 dni a Slovenskej televízii sa podarilo zatiaľ predať ...

BRATISLAVA - Do otvorenia zimných olympijských hier zostávajú 4 dni a Slovenskej televízii sa podarilo zatiaľ predať približne 50 percent reklamného času, vyčleneného z plánovaných 270 hodín venovaných olympiáde. Predaj reklamného času pokračuje a podľa Ľubora Košúta, ktorý je v STV zodpovedný za reklamu, už teraz možno hovoriť o úspechu. STV očakáva, že výnos z reklamy v porovnaní s predchádzajúcimi olympiádami bude rekordný. "Už v tomto okamihu je výnos z reklamy takmer 20 miliónov," povedal Košút. Polovica - 10 miliónov - by mali byť zisky z hokeja.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

Z celkového pohľadu však bude STV pri vysielaní olympiády stratová. Náklady na vysielanie vrátane ceny za vysielacie práva odhaduje člen vedenia STV Branislav Zahradník na 45 až 50 miliónov korún. "Tá pohyblivá časť, ktorú nevieme presne určiť, bude záležať od ceny trás," hovorí Zahradník.

Cenník

Reklamný cenník za olympiádu je podľa Košúta jednotný pre celý trh. STV však poskytuje aj určité zľavy. "Cena je stanovená podľa našich odhadov sledovanosti. Individuálne posudzujeme prínos každého klienta pre výnosy Slovenskej televízie - podľa toho, koľko u nás investujú," povedal Košút.

Pri olympiáde na rozdiel od bežnej ponuky televízia môže v cenníku pritvrdiť. "Pri športových podujatiach, ako je olympiáda alebo majstrovstvá sveta v hokeji, sme veľmi rázni, keďže dopyt po tomto priestore je väčší ako pri iných programoch," hovorí Košút.

SkryťVypnúť reklamu

"Obchodná politika STV je postavená tak, aby reklama bola rozložená počas trvania celého podujatia," vysvetľuje Ján Havelka riaditeľ mediálnej agentúry The Media Edge. V poslednom čase predávajú tzv. balíky, ktoré limitujú zadávateľa nevybrať si len najexkluzívnejšie časy, ale rozdeľujú vysielanie šotov pomerne, do viacerých prenosov daného športového odvetvia.

Drahé powerbreaky

Cena reklamy počas desiatich dní ZOH sa pohybuje od 6500 korún až po 170-tisíc za 30 sekúnd. "Medzi najlukratívnejšie určite patria hokejové zápasy, otvárací ceremoniál, súhrnné spravodajstvá z diania, a v neposlednom rade športy, ktoré sú vo vysielaní zaradenné do tzv. prime time," hovorí Havelka.

Najväčším ťahákom pre divákov, a teda aj pre zadávateľov reklamy je už tradične hokej, špeciálne zápasy slovenskej reprezentácie. A tomu zodpovedá aj cena reklamy - počas hokeja sa pohybuje v rozmedzí od 50- do 90-tisíc korún. Keď hrajú Slováci je to 140-tisíc korún za šot pred či po tretine a 170-tisíc počas powerbreakov. Vtedy STV neposkytuje ani žiadne zľavy.

SkryťVypnúť reklamu

"Hokej, najmä základná časť, je už vypredaná," hovorí Košút.

Powerbreaky sú reklamné bloky (s jednou reklamou), ktoré sú vysielané v tzv. prirodzených prestávkach športových prenosov, napríklad pri prerušení hry. Prečo sú najdrahšie? "Pri powerbreakoch nenastáva taký pokles sledovanosti ako v prípade klasických reklamných blokov a viditeľnosť reklamy je vďaka absencii iných šotov vyššia," hovorí Havelka.

V minulosti pri zápasoch hokejových majstrovstiev sveta STV počas powerbreakov vysielala toľko reklamy, až to divákov iritovalo. Situácia sa už podľa Košúta nezopakuje aj preto, že dnes je už cena za vysielanie reklamy v tomto čase podstatne vyššia.

ZOH vyhovujú viac

Zimná olympiáda je pre reklamných klientov atraktívnejšia ako letná. "Letné olympiády sú pre inzerentov na Slovensku menej atraktívne. Vysielajú sa v auguste, keď zvyknú byť ľudia na dovolenkách a ani zastúpenie slovenských športovcov nie je také," hovorí Zahradník.

SkryťVypnúť reklamu

Podľa Havelku záujem o reklamu v čase olympijských hier ovplyvňujú viaceré faktory: účasť slovenských športovcov, ich výkonnosť a typ športu, v ktorom súťažia, časové pásmo krajiny, v ktorej sa olympiáda koná. "Zimné olympijské hry sú z týchto dôvodov pre miestny trh zvyčajne zaujímavejšie," hovorí Havelka.

Zákon

STV musí poskytnúť spravodajské sublicencie na zábery do športového spravodajstva ostatným televíziám na trhu. "Samozrejme zábery sprístupníme," povedal Zahradník.

ČT: vypredané

V Českej televízii je cena reklamy v čase olympiády výrazne vyššia ako v STV. Tento rok ČT nasadila historicky najvyššie ceny a reklamný čas má už vypredaný. Pri hokeji stojí cena 30-sekundového šotu až 380-tisíc českých korún.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME

Komerčné články

  1. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  2. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  3. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  4. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre
  5. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave!
  6. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor
  7. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  8. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  1. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  2. Slovensko oslávi víťazstvo nad fašizmom na letisku v Piešťanoch
  3. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  4. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  5. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max
  6. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  7. Ako ročné obdobia menia pachy domácich miláčikov?
  8. Probiotiká nie sú len na trávenie
  1. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor 6 632
  2. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre 6 385
  3. Unikátny pôrod tenistky Jany Čepelovej v Kardiocentre AGEL 4 725
  4. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max 4 224
  5. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy 3 389
  6. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné 2 768
  7. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice? 1 919
  8. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 1 316
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťZatvoriť reklamu