Václav Mika v stredu vystriedal na stoličke generálneho riaditeľa televízie Markíza Vladimíra Repčíka. Spolu s ním do užšieho vedenia pribudli ešte Tibor Búza z rádia Expres a František Borovský z JOJ. Mikovou zástupkyňou sa stala Radka Doehring, ktorá je zároveň aj finančnou riaditeľkou Markízy. Zmeny presadil nový rozhodujúci vlastník televízie, americká spoločnosť CME.
Mika je zodpovedný za riadenie a chod spoločnosti, Doehring zodpovedá za jej hospodárenie, dohliada na finančné toky. Búza je riaditeľom Centra spravodajstva a publicistiky a riadi oddelenia, ktoré vyrábajú a vysielajú všetky spravodajské, publicistické a športové relácie. Borovský ako riaditeľ Centra programu zodpovedá za prípravu vysielacej štruktúry, jej stratégiu, výber nakupovaných titulov a nakupuje licenčné práva. Henrich Krejča je šéfredaktorom spravodajstva a do Markízy sa vracia z JOJ aj Judita Gembická na miesto šéfproducentky pôvodnej zábavnej tvorby.
"S cieľom zefektívniť činnosť manažmentu redukuje sa počet riadiacich centier z pôvodných deväť na sedem a dochádza k novému prerozdeleniu kompetencií a zodpovednosti," komentuje zmeny hovorkyňa televízie Ivana Semjanová.
Z pôvodných členov manažmentu zostali na svojich miestach len riaditeľka centra marketingu Zuzana Ťapáková a riaditeľ Centra správy a techniky Rudolf Šimko. Po odchode riaditeľa centra reklamy Mateja Ribanského je riadením centra poverený Martin Hauptvogel. Odchádza riaditeľ Centra umeleckej tvorby Roman Lipták, výpoveď dala aj dlhoročná vedúca analýz programu Katarína Rimóczyová. Podľa informácií SME Rimóczyová a Ribanský smerujú do JOJ. "S pánom Ribanským a pani Rimóczyovou komunikujeme," reagoval stručne hovorca JOJ Ľudovít Tóth.
"Cieľom súčasného manažmentu je posilniť pozíciu a imidž stanice ako marketlídra na slovenskom televíznom trhu a zabezpečiť objektívnosť a dôveryhodnosť vysielania," píše sa v správe Markízy.
Dá sa očakávať, že zmeny v televízii budú pokračovať. (hr)