Hudba sa začína klavírom

Vznik hudobného časopisu na Slovensku si zaslúži ovácie i fanfáry. O to viac, ak to nie je časopis zameraný na strednoprúdovú hudbu a okruh čitateľov vo veku dvanásť až šestnásť rokov. Na druhej strane takto vydavateľ riskuje, že na relatívne malom ...

FOTO


Vznik hudobného časopisu na Slovensku si zaslúži ovácie i fanfáry. O to viac, ak to nie je časopis zameraný na strednoprúdovú hudbu a okruh čitateľov vo veku dvanásť až šestnásť rokov. Na druhej strane takto vydavateľ riskuje, že na relatívne malom slovenskom trhu sa takýto časopis neuživí. V čase našej domácej nekultúrnosti kultúry sa takto rozhodli riskovať ľudia za novým štvrťročníkom Hudba.

"Myslím si, že to bola prirodzená potreba. Ľuďom i hudobníkom tu chýbal žánrovo pestrý časopis," povedal pre SME šéfredaktor časopisu Igor Petruška. "Naše plány nie sú krátkodobé. Nejdeme totiž za nejakou vidinou zisku. Ak by to bolo iba o peniazoch, asi by sme rýchlo stroskotali," dodáva publicista, ktorý doteraz stál za internetovým portálom http://music.box.sk.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

Jednotlivé čísla by mali byť tematicky zamerané. Prvé číslo je napríklad rámcované fenoménom zvaným klavír. "Vždy bude časť čísla venovaná nejakej téme. Postupne by sme chceli mapovať rôzne nástroje ako husle či gitara. Nebránime sa ani moderným výdobytkom techniky - plánujeme napríklad elektrický syntetizátor," hovorí Petruška.

Na rozdiel od bežných strednoprúdových časopisov, ktoré sa zaoberajú mapovaním popkultúry, by sa podľa Petrušku chceli zamerať na kapely a projekty, ktoré sú v zahraničí známe, no doma nedocenené. "Chceli by sme zviditeľniť projekty, ktoré sú tu dávané na okraj a naopak, na okraj budeme dávať veci, ktoré sú u nás také veľmi zviditeľňované," vysvetľuje. Prvé číslo je preto zamerané predovšetkým na jazz a klasickú hudbu. "Nebránime sa však ani výletom do iných žánrov, plánujeme aj punk či metal. Dúfam, že naše videnie nie je prvoplánové. Hádam sa hodnota našej práce preukáže časom."

SkryťVypnúť reklamu

Obsah časopisu budú tvoriť externé príspevky renomovaných domácich publicistov. "Plánujeme však oslovovať aj zahraničných autorov," uzatvára Petruška. Náklad premiérového čísla je tritisíc kusov a záujemcovia by ho už mali bežne nájsť v stánkoch.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME

Komerčné články

  1. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  2. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  3. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  4. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre
  5. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave!
  6. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor
  7. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  8. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  1. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  2. Slovensko oslávi víťazstvo nad fašizmom na letisku v Piešťanoch
  3. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  4. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  5. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max
  6. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  7. Ako ročné obdobia menia pachy domácich miláčikov?
  8. Probiotiká nie sú len na trávenie
  1. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor 6 611
  2. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre 6 363
  3. Unikátny pôrod tenistky Jany Čepelovej v Kardiocentre AGEL 4 723
  4. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max 4 190
  5. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy 3 380
  6. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné 2 809
  7. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice? 1 905
  8. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 1 339
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťZatvoriť reklamu