však, že si 35 mestských autobusov nechá až do konca roka.
Spoločnosť vrátila 28 z 35 autobusov, ostatné neboli podľa primátora Jána Králika pojazdné, a odovzdajú ich v najbližšom možnom termíne.
Prednosta mestského úradu Miroslav Muroň ešte oficiálne autobusy neprevzal. Tvrdí, že pôvodní majitelia z nich neodmontovali svoje počítače a vysielačky. Kým mesto odovzdá 35 autobusov novému dopravcovi SAD Zvolen, môže prejsť ešte niekoľko dní. "Dopravca nemal dôvod držať autobusy a traumatizovať obyvateľov mesta. Nemám z toho dobrý pocit," hovorí Muroň. Banskobystrický dopravca nechcel autobusy odovzdať, lebo sa odvolával na zmluvu o prenájme, ktorú podpísal práve Muroň. Ten vtedy hovoril, že zástupcovia SAD-BBDS pracovnú verziu zmluvy z magistrátu ukradli.
Zaparkované autobusy strážila v noci mestská polícia spolu s Králikom. "Snažil som sa v noci vstať, aby som sa presvedčil, či je všetko v poriadku. Bol som veľmi prísny aj na mestských policajtov a trval som na tom, aby ustrážili parkovisko," vyhlásil.
Magistrát sa snaží po zmene dopravcu zachrániť trolejbusovú dopravu, s ktorou Zvolenčania nepočítajú. Jednou z možností je doprivatizovať 34 percent akcií SAD, druhou, keby sa bystrický a zvolenský dopravca dohodli. Bystričania však vôbec nepožiadali o licenciu na prevádzkovanie trolejbusovej dopravy. "Urobím všetko preto, aby trolejbusy v Banskej Bystrici fungovali," tvrdí napriek tomu Králik.
SAD Zvolen koncom roku vyhrala konkurz na dopravcu v Banskej Bystrici a od januára vymenila SAD Banskobystrickú dopravnú spoločnosť. Keďže jej chýbali autobusy, ktoré Banskobystričania odmietli vydať, doprava v meste začiatkom roka kolabovala. Neskôr si autobusy požičala od iných dopravcov. (wm)