Experti: An-24 je na tom lepšie ako Hercules

BRATISLAVA - Už od pádu vojenského An-24 sa diskutuje o tom, či je toto lietadlo vyrobené v roku 1969 bezpečné. Spolu bolo vyrobených 1100 lietadiel tohto typu a z tohto množstva pri rôznych incidentoch vrátane únosov došlo ku 129 vážnym nehodám s 1723 ..

BRATISLAVA - Už od pádu vojenského An-24 sa diskutuje o tom, či je toto lietadlo vyrobené v roku 1969 bezpečné. Spolu bolo vyrobených 1100 lietadiel tohto typu a z tohto množstva pri rôznych incidentoch vrátane únosov došlo ku 129 vážnym nehodám s 1723 obeťami.

Tieto čísla zahŕňajú všetky nehody, od civilných po vojenské. Sovietska armáda tento stroj používala aj počas vojny v Afganistane v 80. rokoch.

Experti nášho ministerstvo obrany tvrdia, že štatisticky je na tom ruský Antonov lepšie ako americký Lochkeed C-130 Hercules, ktorý je väčší a USA ho hojne používali vo Vietname či v Iraku. Vyše 2200 Herculesov má od 50. rokov na konte 281 tragických nehôd, pri ktorých bolo 3037 obetí.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

V parametroch sa antonovu približuje dopravný Fokker F-27, ktorého vyrobili 580 kusov. Pri 156 nehodách zomrelo 1463 ľudí. Ani tento údaj síce nič nehovorí o okolnostiach havárií, ale v pomere k počtu vyrobených kusov je počet obetí a nehôd v porovnaní s An-24 pomerne vysoký.

Najrozšírenejšie civilné dopravné lietadlo na svete, americký Boeing 737, má počet tragických incidentov za celú prevádzku spomedzi spomínaných typov najmenší, napriek tomu, že mu v počte vyrobených kusov nemôžu konkurovať. Boeingov bolo vo všetkých verziách postavených cez 6000. Pri ich nehodách zomrelo tri a pol tisíca pasažierov a členov posádok.

Okrem jedného An-24, ktorý nášmu letectvu ešte zostal, má armáda aj dva porovnateľné An-26. Pri haváriách tohto typu doteraz zomrelo necelých 1200 ľudí. Vyrobených bolo približne 1500 kusov. (rp)

SkryťVypnúť reklamu

Pozn.: Použité štatistické údaje pochádzajú z internetovej stránky http://aviation-safety.net/ .

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME

Komerčné články

  1. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  2. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  3. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  4. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  5. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre
  6. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave!
  7. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor
  8. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  1. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  2. Slovensko oslávi víťazstvo nad fašizmom na letisku v Piešťanoch
  3. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  4. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  5. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max
  6. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  7. Ako ročné obdobia menia pachy domácich miláčikov?
  8. Probiotiká nie sú len na trávenie
  1. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor 6 472
  2. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre 6 127
  3. Unikátny pôrod tenistky Jany Čepelovej v Kardiocentre AGEL 4 697
  4. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max 3 698
  5. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné 3 016
  6. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy 2 264
  7. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice? 1 747
  8. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 1 543
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťZatvoriť reklamu