Barbie sa nepredáva tak dobre ako kedysi

NEW YORK - Zisk najväčšieho amerického výrobcu hračiek Mattel klesol v poslednom štvrťroku vlaňajška o dve percentá. Dôvodom bol slabý predaj bábik Barbie, ktorý nevyrovnaj ani vyšší predaj hračiek Fisher-Price a American Girl. Za celý minulý rok potom ..

Bábika Barbie, ktorá pred dvoma rokmi vymenila svojho dlhoročného partnera Kena na Blaina (na snímke) sa už nepredáva tak dobre ako kedysi. FOTO ČTK/AP


NEW YORK - Zisk najväčšieho amerického výrobcu hračiek Mattel klesol v poslednom štvrťroku vlaňajška o dve percentá. Dôvodom bol slabý predaj bábik Barbie, ktorý nevyrovnaj ani vyšší predaj hračiek Fisher-Price a American Girl. Za celý minulý rok potom zisk klesol o 27 na 417 miliónov dolárov, teda 1,01 dolára na akciu. Vyplýva to zo včerajšieho vyhlásenia spoločnosti.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Zisk za tri mesiace do konca decembra sa znížil na 279,5 milióna dolárov z predvlaňajších porovnateľných 284,3 milióna dolárov. Zisk na akciu sa však zvýšil na 69 centov z predchádzajúcich 68 centov.

SkryťVypnúť reklamu

Dôvodom bol pokles akcií v obehu. Zisk na akciu tiež zahŕňa daňovú úľavu 11 centov na kus. Analytici v priemere očakávali zisk bez mimoriadnych položiek 49 centov na akciu.

Celkové štvrťročné tržby mierne klesli na 1,84 miliardy dolárov z predchádzajúcich 1,85 miliardy. V Spojených štátoch sa tržby znížili o tri percentá, v zahraničí naopak o tri percentá narástli. za celý rok tržby stúpli o percento na 5,18 miliardy dolárov.

Celosvetový predaj bábik Barbie sa v poslednom štvrťroku znížil o 11 percent. Predaj autíčok Hot Wheels klesol o rovnakých 11 percent. Predaj hračiek pre batoľatá Fisher-Price stúpol o percento a predaj hračky American Girl bol vyšší o 12 percent.

Barbie natrhu bojuje s konkurenciou bábiky Bratz firmy MGA Entertainment. Tá má väčšiu hlavu, našpúlené pery a módne oblečenie. Firma sa snaží bojovať s konkurenciou zavedením stratégie "svet Barbie". To znamená, že pod značku Barbie nepatrí len obľúbená bábika a jej doplnky, ale tiež hudba, spotrebná elektronika, móda či filmy. (čtk)

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME

Komerčné články

  1. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  2. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  3. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  4. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre
  5. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave!
  6. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor
  7. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  8. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  1. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  2. Slovensko oslávi víťazstvo nad fašizmom na letisku v Piešťanoch
  3. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  4. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  5. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max
  6. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  7. Ako ročné obdobia menia pachy domácich miláčikov?
  8. Probiotiká nie sú len na trávenie
  1. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor 6 587
  2. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre 6 309
  3. Unikátny pôrod tenistky Jany Čepelovej v Kardiocentre AGEL 4 712
  4. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max 4 121
  5. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy 3 338
  6. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné 2 910
  7. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice? 1 864
  8. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 1 392
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťZatvoriť reklamu