Úspech závisí od nových postupov. Netreba sa zahľadieť do seba

OTÁZKA: Naša továreň na automobilové súčiastky zamestnáva asi 2000 ľudí a je dlhodobo známa technickou a výrobnou dokonalosťou, ale oblasť marketingu pokrivkáva. Tu je môj problém: v súčasnosti máme produkt, ktorý je technicky dokonalý, ale zákazníci ...

OTÁZKA: Naša továreň na automobilové súčiastky zamestnáva asi 2000 ľudí a je dlhodobo známa technickou a výrobnou dokonalosťou, ale oblasť marketingu pokrivkáva. Tu je môj problém: v súčasnosti máme produkt, ktorý je technicky dokonalý, ale zákazníci ho nekupujú. Dávajú prednosť inému, vyspelejšiemu riešeniu, ktoré ponúka náš konkurent. Aby sme ostali konkurencieschopní, musíme znížiť cenu, len nevieme ako. Naše náklady sú tak nízke, že presťahovanie výroby do Číny, Indie či ďalej do východnej Európy zrejme nemá zmysel. Navyše, máme najvhodnejšiu dostupnú výrobnú technológiu a naše odpisy strojných zariadení sú momentálne veľmi nízke. Čo nám poradíte?

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

Miroslav Miklin, Praha, Česká republika

Welchovci: "Hoci má vaša firma len 2000 ľudí, zdá sa, že trpí syndrómom veľkofirmitídy. Dochádza k nemu vtedy, keď sa manažéri uspokoja s predstavou, že ich firma podáva vrcholné výkony. Vytvoria tým atmosféru, v ktorej zavládne malý záujem o využívanie nápadov z vonkajších zdrojov na zlepšenie podnikania. Nazdávajú sa, že ich firma už všetko objavila. Keby náhodou niekto navrhol nový postup, zareagujú refrénom: To sme už skúšali.

Veľkofirmitída spolu so samoľúbosťou, byrokraciou a averziou voči riskovaniu je hrozná. Pozrime sa na možné lieky.

Naznačujete, že máte náklady pod takou kontrolou, že ich nemožno znížiť, dokonca ani presťahovaním výroby do Číny. Zároveň ste presvedčený, že máte najlepšiu dostupnú technológiu. Lenže týmto sa len ďalej vyhýbate hľadaniu alternatívy mimo zabehnutej normy. Celkovo sa teda zdá, že ste skutočne zahltený svojím problémom, čo vám bráni vidieť východisko.

SkryťVypnúť reklamu

Nám sa váš problém vidí celkom jednoduchý. Zdá sa, že vaša konkurencia skonštruovala lepšiu a lacnejšiu "pascu na myši" než vy a rýchlejšie ju dostala na trh. Riešenie sa nám tiež zdá jednoduché: prečo sa nevzdáte presvedčenia, že ste už vyskúšali všetko a neskúšate ďalej? Inovácia je to, o čo tu v zásade ide. Vaša firma sa musí zamerať na nájdenie nového výrobného procesu. Jeho výsledkom musí byť taký produkt, ktorý vytvorí ponuku takej hodnoty, akú trh veľmi túži kúpiť. Možno je to nový prístup, čo potrebujete, napríklad iný spôsob nákupu, alebo zmena komunikácie so zákazníkmi.

Možno vás pohne vpred nová technológia. Môžete ju vyvinúť alebo získať od inej firmy prostredníctvom licencie, fúzie či akvizície, ale len s otvorenou mysľou zistíte, že svet zlepšovania možností je obrovský.

SkryťVypnúť reklamu

Rovnako sa sústreďte na svoje podnikateľské okolie, či neexistuje vo vašej krajine firma, ktorá vie vyrábať súčiastky pre vaše produkty lacnejšie alebo dokonca samotné finálne produkty.

Vašou najväčšou výhodou môže byť paradoxne to, že nie ste veľkou firmou. Nemali by ste teda trpieť veľkofirmitídou! S 2000 zamestnancami by ste mali byť schopný rýchlo sa rozhýbať, vyvinúť a otestovať novú technológiu, alebo kúpiť inú spoločnosť so skvelou dodávateľskou službou. Treba zvážiť aj výmenu vedenia a získanie nových tvárí, ktoré prelomia jestvujúce stereotypy."

Jack Welch - je penzionovaný generálny riaditeľ spoločnosti General Electric. Vo firme strávil štyridsať rokov, z toho dvadsať vo vedúcej pozícii. Jeho riadiace inovácie z neho urobili najvplyvnejšieho generálneho riaditeľa svojich čias.

SkryťVypnúť reklamu

Suzy Welchová - je známa autorka, komentátorka a ekonomická novinárka. Spolu s manželom Jackom napísala bestseler Winning /Vyhrávať/. V súčasnosti prispieva do časopisu O Magazine a spolu s manželom píše články pre New York Times Syndicate. (r)

Autor: JACK & SUZIE WELCHOVCI

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME

Komerčné články

  1. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  2. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  3. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre
  4. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave!
  5. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor
  6. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  7. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  8. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  1. Toto je Balkán? Roky prehliadané Albánsko prekvapuje
  2. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  3. Slovensko oslávi víťazstvo nad fašizmom na letisku v Piešťanoch
  4. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  5. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  6. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max
  7. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  8. Ako ročné obdobia menia pachy domácich miláčikov?
  1. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre 7 213
  2. Toto je Balkán? Roky prehliadané Albánsko prekvapuje 5 156
  3. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max 5 007
  4. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy 4 135
  5. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor 3 108
  6. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice? 2 548
  7. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné 2 024
  8. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave! 1 639
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťZatvoriť reklamu