Peter Greenaway: Kino je mŕtve

Britský režisér Peter Greenaway nevidí v nových superúspešných adaptáciách úspešných kníh ako Harry Potter a Pán prsteňov nič iné len cynické žmýkanie peňazí vo veľkom. Svojím novým filmom chce ukázať, ako by sa to dalo robiť lepšie.


Režisér Greenaway: „Cynické žmýkanie peňazí“.



FOTO - REUTERS

Dnešné filmy sú už len vykalkulované a vôbec nerozvíjajú fantáziu, hovorí slávny britský režisér Peter Greenaway pre The Times. „Kino je mŕtve. Treba znovu vytvoriť filmovú umeleckú formu, ktorá by brala do úvahy silu predstavivosti.“

Excentrický režisér, známy filmami Osem a pol ženy, Umelcova zmluva, Prosperove knihy, Dieťa z Maconu či Brucho architekta sa sťažoval na to, ako dnes ľudia už nechodia do kina, zatiaľ čo v päťdesiatych a šesťdesiatych rokoch chodili raz za týždeň do kina celé rodiny. Treba však povedať, že práve tento rok zaznamenal filmový priemysel celosvetovo najväčší rozmach od začiatku sedemdesiatych rokov.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

Hviezda britského filmu, provokatér s mnohými oceneniami Peter Greenaway sám seba charakterizuje ako človeka, ktorý „robí filmy, obrazy, romány a ilustrované knihy“. Greenaway je pôvodne maliar a prvýkrát si vyskúšal filmový strih v polovici šesťdesiatych rokov - o rok neskôr už nakrúcal vlastné filmy.

Britský osamelý bežec Greenaway to chce Hollywoodu ukázať svojím novým projektom s názvom The Tulse Luper Suitcases, (Kufre Tulsa Lupera), filmovou trilógiou, ktorá sa bude skladať z troch stodvadsaťminútových filmov o živote „profesionálneho väzňa“ Tulsa Lupera, ktorý pácha bezohľadné zločiny v širokom spektre medzi vraždou a špionážou, len aby sa znovu dostal do basy.

Do hlavných ženských úloh sa Greenawayovi už sľúbili Isabella Rosselliniová a Franka Potenteová. Štart filmu budú sprevádzať paralelné udalosti ako publikovanie cédečiek, DVD, kníh, televíznych relácií a internetových stránok, ktoré majú pomáhať generovať pozornosť verejnosti k príbehu a jeho postavám. Marketingové ťaženie vyzerá zatiaľ celkom tak, ako by ho mal robiť Hollywood. (puk)

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME

Komerčné články

  1. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  2. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  3. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  4. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  5. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre
  6. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave!
  7. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor
  8. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  1. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  2. Slovensko oslávi víťazstvo nad fašizmom na letisku v Piešťanoch
  3. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  4. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  5. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max
  6. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  7. Ako ročné obdobia menia pachy domácich miláčikov?
  8. Probiotiká nie sú len na trávenie
  1. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor 6 516
  2. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre 6 186
  3. Unikátny pôrod tenistky Jany Čepelovej v Kardiocentre AGEL 4 701
  4. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max 3 826
  5. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné 2 980
  6. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy 2 676
  7. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice? 1 786
  8. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 1 487
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťZatvoriť reklamu