Konkurencia v reklame je obrovská, vynaliezavosť nepozná hranice. Etika velí, že zákazník by nemal byť „oblbovaný“ tak, aby o tom nevedel. A to je práve prípad takzvanej podprahovej reklamy. „Ide o veľmi krátke vsunutie niečoho – obraz, farba, nápis, tvár, prostredie – do bežného vysielania vo veľmi krátkom časovom úseku tak, aby to nestihlo vedomie registrovať, ale oko to zachytí a zrejme aj podvedomie,“ opisuje predseda arbitrážnej komisie pre reklamu Michal Lechnický.
Prvý pokus s podprahovou reklamou sa odohral už v roku 1957 v Amerike. V kine v mestečku Fort Lee vložil majiteľ reklamnej agentúry James Vicary do premietaného filmu okienka s nápismi Pite kolu a Jedzte popcorn. Nápisy trvali len zlomok sekundy. Vicary potom tvrdil, že predaj koly v kine sa zvýšil o 18 percent a popcornu dokonca o 58 percent. To bolo síce dávno, ale podprahové nápisy sa nedávno objavili aj na Nove. Medzi nimi napríklad tieto: Sleduj viac TV či Vkus je nepriateľom umenia. (bj)