Pondelok, 19. apríl, 2021 | Meniny má JelaKrížovkyKrížovky

Letecký expert: Vyšetrovanie nehody môže trvať týždne

Každú leteckú haváriu vyšetruje komisia expertov buď z ministerstva obrany, alebo civilného Leteckého úradu. Ako vyšetrovanie prebieha, popísal expert na letecké nehody, ktorý si neželal byť menovaný.

Vyšetrovanie na mieste pádu lietadla An-24, pri ktorom zahynulo vyše 40 ľudí. FOTO - SITA

Po nahlásení nehody a potvrdení, že nejde o planý poplach, komisia vyráža na miesto. Po jej príchode by už malo byť ukončené pátranie po obetiach, prípadne ich záchrana. V tom čase môžu leteckí experti iba fotografovať trosky, patológ môže pomáhať pri vyslobodzovaní obetí.

Keď svoju prácu skončia záchranné tímy, príde na rad kompletné zdokumentovanie miesta nehody. Skúma sa úplne všetko "od vrcholkov stromov až po poslednú trosku".

Trosky z lietadla po preskúmaní prevezú na strážené miesto, kde sú do skončenia vyšetrovania k dispozícii na skúmanie. "Ak zostane nažive pilot, ktorý nehodu popíše,nie je to potrebné" hovorí odborník.

Medzitým polícia hľadá svedkov havárie a komisia je pri ich vypočúvaní. Ak malo lietadlo technické problémy, väčšinou sa to zistí zo záznamu komunikácie medzi pilotmi a riadiacou vežou. Čierne skrinky zaznamenávajú komunikáciu medzi posádkou a záznamy o činnosti lietadla. Ak sa pokazil napríklad motor, čierna skrinka to zachytí. Zistiť sa dajú údaje o výške a smeru letu.

Ak by aj všetky tieto možnosti na určenie príčiny nehody zlyhali, môže niekedy pomôcť aj podrobné skúmanie častí lietadla. "Zisťuje sa, či náhodou nedošlo k odpadnutiu nejakej súčiastky." Expert tvrdí, že skúmanie môže trvať týždne a príčiny nehody je predčasné komentovať. (rp)

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME

Inzercia - Tlačové správy

  1. Dodávame len preverené riešenia, hovorí šéf ABRA Software
  2. Zase pozeráte do obrazovky? Radí fyzioterapeut aj očný lekár
  3. Volkswagen Touareg: Prvá liga za slušné peniaze
  4. Veľká jarná súťaž o cestu do Ománu
  5. Flexibilita, nedielna súčasť činnosti logistického providera
  6. Pozor, stravné môže vzbudiť vlnu nevôle vašich zamestnancov
  7. Desať obľúbených miest Slovákov na letnú dovolenku v Chorvátsku
  8. Dobrým začiatkom stavby vyriešime veľa budúcich problémov.
  9. Prihláste sa na odber nových newslettrov od SME
  10. Korporátne dlhopisy s fixným ročným výnosom od 7 do 8 %
  1. Volkswagen Touareg: Prvá liga za slušné peniaze
  2. Veľká jarná súťaž o cestu do Ománu
  3. Flexibilita, nedielna súčasť činnosti logistického providera
  4. Firmy požadujú väčšiu flexibilitu
  5. Zase pozeráte do obrazovky? Radí fyzioterapeut aj očný lekár
  6. Happy Hour vymysleli námorníci, dnes poteší aj vaše auto
  7. Podcasty zdravotnej poisťovne Union sú najpočúvanejšie
  8. AURES Holdings sa vydáva na západ
  9. Výčínanie počasia spôsobuje najviac škôd v júni
  10. Dodávame len preverené riešenia, hovorí šéf ABRA Software
  1. Telefóny čaká zásadná zmena. Z dnešných nezostane takmer nič 50 882
  2. Desať obľúbených miest Slovákov na letnú dovolenku v Chorvátsku 20 081
  3. Zo žraloka rybka. Ako sa rozpadlo impérium Maria Hoffmanna? 18 446
  4. Krvou a železom: Ako Bismarck pred 150 rokmi zjednotil Nemecko 9 442
  5. Leto na ostrove Malta: desať najkrajších miest 9 105
  6. Slovákom hrozia malé dôchodky. V čom je problém? 8 710
  7. Bolesti kĺbov po Corone? Zbystrite pozornosť! 7 971
  8. Plánujete dovolenku na leto? Toto sú najkrajšie pláže Turecka 7 852
  9. Veľkonočné inšpirácie, rozhovor so Zuzanou Šebovou 7 706
  10. Prihláste sa na odber nových newslettrov od SME 6 713
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu