Pred pádom sa lietadlo An-24 pravdepodobne zachytilo o vrcholky stromov, postupne strácalo rýchlosť, zabáralo sa hlbšie a hlbšie do lesa. Odborník z Leteckého úradu, ktorý nechce byť menovaný, povedal, že deštrukcia lietadla pri takomto páde nie je okamžitá, ale postupne sa trhá na stromoch. Stroj sa rozpadával, na ľudí vnútri pôsobili veľké sily, preťaženie.
Trosky boli rozsypané v okolí, mierne zachovaná zostala zadná časť. Podľa odborníka sa to občas stáva, keďže pri takejto havárii je najviac namáhaný predok a stred trupu, ktorý je pomerne silný. Vnútri sa zvyknú vytrhávať sedačky, niekedy aj s časťou podlahy, pretože nastáva veľmi veľké zbrzdenie z rýchlosti 400 až 500 kilometrov.
Zvýšiť šancu na prežitie v prípade takejto nehody nie je pri konštruovaní lietadiel prioritou. Trup by bol taký ťažký, že lietadlo by ani nevzlietlo. Pri konštruovaní je prvoradý prepočítaný počet cyklov vzlet - let - pristátie.
Pasažieri pri pádoch lietadiel podľa odborníka zomierajú často hneď po náraze, ale nemusí to byť pravidlo. "Záleží na sile nárazu, na pôsobení deformačných síl. Mali sme už prípady, že nám patológ povedal, smrť nastala okamžite, pri iných zraneniach telo prežívalo ešte určitý čas," hovorí. (rf)