Príjmy z reklamy boli vlani najvyššie v tlači

BRATISLAVA - Najväčšie zisky z reklamy za minulý rok mali spomedzi všetkých médií tlačené média, vyplýva to z predbežných ...

FOTO - TASR/AP

BRATISLAVA - Najväčšie zisky z reklamy za minulý rok mali spomedzi všetkých médií tlačené média, vyplýva to z predbežných odhadov Združenia vydavateľov periodickej tlače Slovenska. Z celkového reklamného koláča si tlačené médiá odkrojili až 42 percent, o niečo menší podiel - 41 percent - mali televízie.

Zvyšok reklamného koláča sa rozdelil medzi vonkajšiu reklamu 9 percent, rozhlas 7 percent a necelé 2 percentá tvoria príjmy internetových médií a reklama v kinách.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Podľa odhadov vydavateľov vzrástli čisté tržby z inzercie v periodickej tlači medziročne takmer o 11 percent a príjmy televízií o viac ako 4 percentá.

SkryťVypnúť reklamu

Po deviatich rokoch sa tak zmenil reklamný trh, ktorému dominovali televízie na čele s televíziou Markíza. "Táto správa rozbíja mýtus, ktorý tu bol dlhé roky, že v printoch je oveľa menej peňazí ako v televíziách a v skutočnosti je to naopak. A nie je vylúčené, že to tak bolo aj v minulosti," povedal pre SME Peter Mačinga, obchodný riaditeľ vydavateľstva Perex, ktorý údaje zozbieral. Vychádza z toho, že doteraz takýto odhad reálnych príjmov z inzercie slovenských vydavateľov nikto nerobil. Aj keď mesačník Stratégia a týždenník Trend pravidelne zbierajú dáta tak, že rozpošlú dotazníky vydavateľom, nie všetci z veľkého množstva vydavateľov im odpovedia, tvrdí Mačinga. "Tie čísla v minulosti boli veľmi malé, nie preto, že vydavatelia mali malé tržby, ale jednoducho preto, lebo sa tým nikto nezaoberal," dodáva Mačinga.

SkryťVypnúť reklamu

Podľa v minulosti zverejnených údajov bol podiel televízií na celkových výdavkoch na reklamu v médiách najvyšší v období 1997 až 2004, keď sa pohyboval v rozpätí 42 až 49 percent. V rovnakom období sa podiel tlačených médií pohyboval v rozmedzí 34 až 41percent.

Príjmy z predaja reklamy všetkých médií na Slovensku vlani boli 7,9 miliardy Sk, medziročne tak vzrástli o viac ako 7 percent. Päťdesiat najväčších vydavateľov periodík malo v roku 2005 tržby z inzercie spolu viac ako 3,3 mld. Sk. Viac ako 80 percent z tejto sumy, t. j. 2,75 miliardy korún, si rozdelilo desať najväčších vydavateľov. Na prvom mieste vydavateľstvo RINGIER, potom PETIT PRESS, Spoločnosť 7 PLUS, MEDIATEL a PEREX. (hr)

Prvá desiatka vydavateľstiev podľa odhadov ziskov z inzercie

SkryťVypnúť reklamu

Vydavateľstvo Najznámejší titul 2004 2005 Zmena

Tržby v mil. Sk Podiel v % Tržby v mil. Sk Podiel v % 2005/2004

1. RINGIER Nový čas 660,0 19,80 % 540,0 17,98 % 22,22 %

2. PETIT PRESS SME 559,1 16,77 % 494,7 16,47 % 13,01 %

3. Spoločnosť 7 PLUS Plus 7 dní 375,0 11,25 % 341,0 11,35 % 9,97 %

4. MEDIATEL Zlaté stránky, Benefit 340,0 10,20 % 340,0 11,32 % 0,00 %

5. PEREX Pravda 294,0 8,82 % 238,6 7,94 % 23,20 %

6. ECOPRESS Hospodárske noviny 117,5 3,53 % 122,0 4,06 % -3,69 %

7. TREND HOLDING TREND 115,0 3,45 % 114,9 3,82 % 0,11 %

8. Avízo Avízo, City express 113,0 3,39 % 87,0 2,90 % 29,89 %

9. RegionPress Bratislavsko... 100,0 3,00 % 90,0 3,00 % 11,11 %

SkryťVypnúť reklamu

10. TV TIP Týždenník MARKÍZA 85,0 2,55 % 90,0 3,00 % -5,56 %

TOP 10 spolu 2 758,6 82,76 % 2 458,3 81,84 % 12,22 %

Zdroj: Združenie vydavateľov periodickej tlače Slovenska

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME

Komerčné články

  1. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  2. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  3. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  4. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre
  5. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave!
  6. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor
  7. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  8. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  1. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  2. Slovensko oslávi víťazstvo nad fašizmom na letisku v Piešťanoch
  3. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  4. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  5. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max
  6. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  7. Ako ročné obdobia menia pachy domácich miláčikov?
  8. Probiotiká nie sú len na trávenie
  1. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor 6 592
  2. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre 6 317
  3. Unikátny pôrod tenistky Jany Čepelovej v Kardiocentre AGEL 4 716
  4. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max 4 132
  5. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy 3 344
  6. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné 2 892
  7. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice? 1 875
  8. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 1 381
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťZatvoriť reklamu