Štvrtok, 4. marec, 2021 | Meniny má KazimírKrížovkyKrížovky
SPRÁVA ZDRUŽENIA VYDAVATEĽOV PERIODICKEJ TLAČE ROZBÍJA DLHOROČNÝ MÝTUS, ŽE V PRINTOVÝCH MÉDIÁCH JE OVEĽA MENEJ PEŇAZÍ AKO V TELEVÍZII

Príjmy z reklamy boli vlani najvyššie v tlači

BRATISLAVA - Najväčšie zisky z reklamy za minulý rok mali spomedzi všetkých médií tlačené média, vyplýva to z predbežných ...

FOTO - TASR/AP

BRATISLAVA - Najväčšie zisky z reklamy za minulý rok mali spomedzi všetkých médií tlačené média, vyplýva to z predbežných odhadov Združenia vydavateľov periodickej tlače Slovenska. Z celkového reklamného koláča si tlačené médiá odkrojili až 42 percent, o niečo menší podiel - 41 percent - mali televízie.

Zvyšok reklamného koláča sa rozdelil medzi vonkajšiu reklamu 9 percent, rozhlas 7 percent a necelé 2 percentá tvoria príjmy internetových médií a reklama v kinách.

Podľa odhadov vydavateľov vzrástli čisté tržby z inzercie v periodickej tlači medziročne takmer o 11 percent a príjmy televízií o viac ako 4 percentá.

Po deviatich rokoch sa tak zmenil reklamný trh, ktorému dominovali televízie na čele s televíziou Markíza. "Táto správa rozbíja mýtus, ktorý tu bol dlhé roky, že v printoch je oveľa menej peňazí ako v televíziách a v skutočnosti je to naopak. A nie je vylúčené, že to tak bolo aj v minulosti," povedal pre SME Peter Mačinga, obchodný riaditeľ vydavateľstva Perex, ktorý údaje zozbieral. Vychádza z toho, že doteraz takýto odhad reálnych príjmov z inzercie slovenských vydavateľov nikto nerobil. Aj keď mesačník Stratégia a týždenník Trend pravidelne zbierajú dáta tak, že rozpošlú dotazníky vydavateľom, nie všetci z veľkého množstva vydavateľov im odpovedia, tvrdí Mačinga. "Tie čísla v minulosti boli veľmi malé, nie preto, že vydavatelia mali malé tržby, ale jednoducho preto, lebo sa tým nikto nezaoberal," dodáva Mačinga.

Podľa v minulosti zverejnených údajov bol podiel televízií na celkových výdavkoch na reklamu v médiách najvyšší v období 1997 až 2004, keď sa pohyboval v rozpätí 42 až 49 percent. V rovnakom období sa podiel tlačených médií pohyboval v rozmedzí 34 až 41percent.

Príjmy z predaja reklamy všetkých médií na Slovensku vlani boli 7,9 miliardy Sk, medziročne tak vzrástli o viac ako 7 percent. Päťdesiat najväčších vydavateľov periodík malo v roku 2005 tržby z inzercie spolu viac ako 3,3 mld. Sk. Viac ako 80 percent z tejto sumy, t. j. 2,75 miliardy korún, si rozdelilo desať najväčších vydavateľov. Na prvom mieste vydavateľstvo RINGIER, potom PETIT PRESS, Spoločnosť 7 PLUS, MEDIATEL a PEREX. (hr)

Prvá desiatka vydavateľstiev podľa odhadov ziskov z inzercie

Vydavateľstvo Najznámejší titul 2004 2005 Zmena
Tržby v mil. Sk Podiel v % Tržby v mil. Sk Podiel v % 2005/2004
1. RINGIER Nový čas 660,0 19,80 % 540,0 17,98 % 22,22 %
2. PETIT PRESS SME 559,1 16,77 % 494,7 16,47 % 13,01 %
3. Spoločnosť 7 PLUS Plus 7 dní 375,0 11,25 % 341,0 11,35 % 9,97 %
4. MEDIATEL Zlaté stránky, Benefit 340,0 10,20 % 340,0 11,32 % 0,00 %
5. PEREX Pravda 294,0 8,82 % 238,6 7,94 % 23,20 %
6. ECOPRESS Hospodárske noviny 117,5 3,53 % 122,0 4,06 % -3,69 %
7. TREND HOLDING TREND 115,0 3,45 % 114,9 3,82 % 0,11 %
8. Avízo Avízo, City express 113,0 3,39 % 87,0 2,90 % 29,89 %
9. RegionPress Bratislavsko... 100,0 3,00 % 90,0 3,00 % 11,11 %
10. TV TIP Týždenník MARKÍZA 85,0 2,55 % 90,0 3,00 % -5,56 %
TOP 10 spolu 2 758,6 82,76 % 2 458,3 81,84 % 12,22 %

Zdroj: Združenie vydavateľov periodickej tlače Slovenska

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME

Inzercia - Tlačové správy

  1. Za kvalitným vzdelaním nemusíte do sveta! Príďte na EkF TUKE
  2. Získaj náskok pred štartom
  3. Buďte v najlepšej spoločnosti!
  4. Trnavská univerzita: 385 rokov akademickej excelentnosti
  5. Oplatí sa teraz kupovať byt alebo je lepšie si počkať?
  6. Petra Vlhová venuje svoju prilbu do súťaže pre Plamienok
  7. Skutočná vanilka a čokoláda. Čo robí potraviny kvalitnými?
  8. Korona zlacňuje elektroniku. Tento týždeň je až o 50 % lacnejšia
  9. Denník SME spolu s knihou Rozhovory o ľudskom tele
  10. AGEL spustil testovanie expresnými PCR testami
  1. Oplatí sa teraz kupovať byt alebo je lepšie si počkať?
  2. A new, multifunctional centre will revive the Danube embankment
  3. BILLA má nový vernostný program pre deti – „SuperOsma“
  4. Korona zlacňuje elektroniku. Tento týždeň je až o 50 % lacnejšia
  5. WESTech je distribútorom Dell Technologies na Slovensku
  6. Petra Vlhová venuje svoju prilbu do súťaže pre Plamienok
  7. Denník SME spolu s knihou Rozhovory o ľudskom tele
  8. Skutočná vanilka a čokoláda. Čo robí potraviny kvalitnými?
  9. FVT orientovaná na modernú výučbu prepojenú s praxou
  10. 26 years of providing you with essential information
  1. 5 najčastejších dôvodov, pre ktoré sa v noci budíme 20 018
  2. Maldivy, Emiráty, Egypt z Bratislavy aj s poistením liečby COVID 15 459
  3. Skutočná vanilka a čokoláda. Čo robí potraviny kvalitnými? 7 595
  4. Dovolenka v Egypte: Vyskúšali sme, ako sa aktuálne cestuje 7 460
  5. Spoznajte Olomouc – univerzitné mesto a svoju budúcnosť 7 034
  6. 10 vecí, kvôli ktorým do banky už chodiť nemusíte 6 598
  7. Telo v karanténe, jar a domácnosť, rozhovor s Denisou Dvončovou 6 593
  8. Korona zlacňuje elektroniku. Tento týždeň je až o 50 % lacnejšia 6 472
  9. Príbeh Patrika Tkáča a J&T, Lidl verzus Tesco a investičné tipy 6 232
  10. AGEL spustil testovanie expresnými PCR testami 6 099
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu