Sobota, 27. február, 2021 | Meniny má AlexanderKrížovkyKrížovky

T-Mobile núti zákazníkov meniť služby

BRATISLAVA - Zákazníci, ktorí odolali reklamám mobilného operátora T-Mobile a nezmenili si predplatenú službu Easy Life na Easy Team, ostali nemilo prekvapení.

FOTO SME - JÁN KROŠLÁK

Zákazníci koncom minulého roka, alebo začiatkom januára dostali SMS správy, kde im operátor oznámil okamžitú zmenu služby z Easy Life na Team. Ide zväčša o zákazníkov, ktorí si službu Life ponechali práve pre výhodnejšie ceny na volania cez víkend alebo na volania do cudzích sietí vo večerných hodinách. Tie sú pri Life asi o 5 korún lacnejšie ako pri programe Team.

Podľa hovorcu spoločnosti T-Mobile Milana Hrica firma mení staršie programy na novšie. Opatrenie má smerovať k modernizácii a rozširovaniu možností spravovacieho systému predplatených kariet.

Cenovo citliví zákazníci však uprednostňujú nižšie ceny hovorného pred telefonovaním v zahraničí (roaming) alebo pred multimediálnymi MMS správami, ktoré sú drahšie ako klasické SMS-ky. Ako pripustil Hric, T-Mobile službu Life postupne zruší.

Mobilný operátor pritom pravidlá neporušil. Služby môže podľa všeobecných podmienok zmeniť, keď mení aj marketingovú stratégiu či technológie. Podmienky hovoria len o záväzku operátora oboznámiť zákazníka o takejto zmene, a to pätnásť dní vopred.

Podľa ohlasov, ktoré poslali denníku SME nespokojní zákazníci, sa tak však nestalo. Hovorca T-Mobilu tvrdí opak. "Esemesky s informáciou o zmene poskytovanej služby z Easy Life/Nonstop na Team sme rozosielali s dostatočným predstihom," povedal Hric. Operátor si teda podľa neho svoju zákonnú povinnosť informovať o zmenách vopred splnil.

To, koľkých zákazníkov sa zmena programov dotkne, sa nedá presne určiť, keďže T-Mobile rozdelenie zhruba 1,2 milióna zákazníkov predplatených Easy kariet nezverejňuje. Väčšina z nich pritom podľa Hrica už využíva program Team.

Obchodné podmienky klient neovplyvní

Všeobecné obchodné podmienky upravujú vzťah medzi operátorom, prípadne inou inštitúciou a zákazníkom. Ak ide o telekomunikačné služby, ten s nimi súhlasí podpisom pri kúpe predplatenej karty, alebo pri uzatvorení zmluvy o pripojení.

Aj keď zákazník má šancu ovplyvniť Všeobecné obchodné podmienky, podľa advokáta Martina Kriváka to však prakticky možné nie je. Nespokojný zákazník by teda súdny spor pravdepodobne nevyhral.

Ak totiž klient s obchodnými podmienkami nesúhlasí, operátor mu nebude služby poskytovať. Navyše, zákazníci zväčša tieto podmienky čítajú, až keď sa stane niečo, s čím nesúhlasia. (ik)

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME

Inzercia - Tlačové správy

  1. Maldivy, Emiráty, Egypt z Bratislavy aj s poistením liečby COVID
  2. Žabka expanduje na západe krajiny, hľadá nadšených podnikateľov
  3. 5 najčastejších dôvodov, pre ktoré sa v noci budíme
  4. Petit Press a RegioMedia rozbiehajú spoločný predaj v regiónoch
  5. Volkswagen Tiguan: takto by malo vyzerať rodinné auto!
  6. V sobotu do bezpečného Ománu so zľavou 486 eur
  7. Geis pomáha zvládať komplikácie v cezhraničnej preprave
  8. Dovolenka v Egypte: Vyskúšali sme, ako sa aktuálne cestuje
  9. Online zľavy: Viete, kde ich vyhľadať?
  10. Šanca pre mladé talenty
  1. O2: Mentálne zdravie zamestnancov je pre nás veľkou prioritou
  2. Maldivy, Emiráty, Egypt z Bratislavy aj s poistením liečby COVID
  3. Varso Tower od HB Reavis je najvyššou budovou v EÚ
  4. Dáma s pávím pierkom
  5. Slovensko zasiahla vlna nárastu dopytu po produktoch na kĺby!
  6. Spoznajte Olomouc – univerzitné mesto a svoju budúcnosť
  7. Získaj náskok pred štartom
  8. 2. ročník Social Awards Slovakia prichádza
  9. MetLife spustila online nahlasovanie poistných udalostí
  10. Minulý rok boli v priemere ukradnuté takmer tri autá denne
  1. 5 najčastejších dôvodov, pre ktoré sa v noci budíme 15 877
  2. Dovolenka v Egypte: Vyskúšali sme, ako sa aktuálne cestuje 12 058
  3. Séria dvoch príloh: Angličtina nielen pre maturantov 7 722
  4. Volkswagen Tiguan: takto by malo vyzerať rodinné auto! 7 538
  5. V sobotu do bezpečného Ománu so zľavou 486 eur 6 981
  6. Ako vyzerá majetok Slovákov? Zvyšuje sa najmä z jedného dôvodu 6 770
  7. 10 vecí, kvôli ktorým do banky už chodiť nemusíte 6 328
  8. Príbeh Patrika Tkáča a J&T, Lidl verzus Tesco a investičné tipy 5 797
  9. Maldivy, Emiráty, Egypt z Bratislavy aj s poistením liečby COVID 5 129
  10. Zažite farebný Marakéš a hory Atlasu so slovenským sprievodcom 4 885
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu