T-Mobile núti zákazníkov meniť služby

BRATISLAVA - Zákazníci, ktorí odolali reklamám mobilného operátora T-Mobile a nezmenili si predplatenú službu Easy Life na Easy Team, ostali nemilo prekvapení.

FOTO SME - JÁN KROŠLÁK

Zákazníci koncom minulého roka, alebo začiatkom januára dostali SMS správy, kde im operátor oznámil okamžitú zmenu služby z Easy Life na Team. Ide zväčša o zákazníkov, ktorí si službu Life ponechali práve pre výhodnejšie ceny na volania cez víkend alebo na volania do cudzích sietí vo večerných hodinách. Tie sú pri Life asi o 5 korún lacnejšie ako pri programe Team.

Podľa hovorcu spoločnosti T-Mobile Milana Hrica firma mení staršie programy na novšie. Opatrenie má smerovať k modernizácii a rozširovaniu možností spravovacieho systému predplatených kariet.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

Cenovo citliví zákazníci však uprednostňujú nižšie ceny hovorného pred telefonovaním v zahraničí (roaming) alebo pred multimediálnymi MMS správami, ktoré sú drahšie ako klasické SMS-ky. Ako pripustil Hric, T-Mobile službu Life postupne zruší.

Mobilný operátor pritom pravidlá neporušil. Služby môže podľa všeobecných podmienok zmeniť, keď mení aj marketingovú stratégiu či technológie. Podmienky hovoria len o záväzku operátora oboznámiť zákazníka o takejto zmene, a to pätnásť dní vopred.

Podľa ohlasov, ktoré poslali denníku SME nespokojní zákazníci, sa tak však nestalo. Hovorca T-Mobilu tvrdí opak. "Esemesky s informáciou o zmene poskytovanej služby z Easy Life/Nonstop na Team sme rozosielali s dostatočným predstihom," povedal Hric. Operátor si teda podľa neho svoju zákonnú povinnosť informovať o zmenách vopred splnil.

SkryťVypnúť reklamu

To, koľkých zákazníkov sa zmena programov dotkne, sa nedá presne určiť, keďže T-Mobile rozdelenie zhruba 1,2 milióna zákazníkov predplatených Easy kariet nezverejňuje. Väčšina z nich pritom podľa Hrica už využíva program Team.

Obchodné podmienky klient neovplyvní

Všeobecné obchodné podmienky upravujú vzťah medzi operátorom, prípadne inou inštitúciou a zákazníkom. Ak ide o telekomunikačné služby, ten s nimi súhlasí podpisom pri kúpe predplatenej karty, alebo pri uzatvorení zmluvy o pripojení.

Aj keď zákazník má šancu ovplyvniť Všeobecné obchodné podmienky, podľa advokáta Martina Kriváka to však prakticky možné nie je. Nespokojný zákazník by teda súdny spor pravdepodobne nevyhral.

Ak totiž klient s obchodnými podmienkami nesúhlasí, operátor mu nebude služby poskytovať. Navyše, zákazníci zväčša tieto podmienky čítajú, až keď sa stane niečo, s čím nesúhlasia. (ik)

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME

Komerčné články

  1. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  2. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  3. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  4. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  5. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre
  6. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave!
  7. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor
  8. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  1. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  2. Slovensko oslávi víťazstvo nad fašizmom na letisku v Piešťanoch
  3. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  4. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  5. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max
  6. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  7. Ako ročné obdobia menia pachy domácich miláčikov?
  8. Probiotiká nie sú len na trávenie
  1. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor 6 527
  2. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre 6 192
  3. Unikátny pôrod tenistky Jany Čepelovej v Kardiocentre AGEL 4 702
  4. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max 3 861
  5. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné 2 972
  6. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy 2 749
  7. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice? 1 794
  8. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 1 477
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťZatvoriť reklamu