Európa by sa mala v autách učiť od USA

Obavy o budúcnosť amerického automobilového priemyslu sa prehlbujú a európski výrobcovia by sa mali poučiť z výziev, ktorým čelia ich americkí ...

FOTO


Obavy o budúcnosť amerického automobilového priemyslu sa prehlbujú a európski výrobcovia by sa mali poučiť z výziev, ktorým čelia ich americkí konkurenti. Taký je jeden z výsledkov štúdie KPMG International. Podľa posledného prieskumu medzi lídrami odvetvia automobilový priemysel v USA by sa mal čím skôr venovať problematike dedičstva značiek, zlepšeniu konkurencieschopnosti a efektívnosti produktov, keďže konkurenčná hrozba ázijských značiek rastie každý deň.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Na otázku, či by americkí výrobcovia mohli zvýšiť efektívnosť a konkurencieschopnosť v nasledujúcich piatich rokoch, len 32 percent respondentov odpovedalo kladne. V tom istom prieskume spred štyroch rokov však kladne odpovedalo 56 percent respondentov.

SkryťVypnúť reklamu

"Výzvy, s ktorými sa musia vyrovnať americkí výrobcovia, by mali byť budíčkom pre európskych výrobcov. Nezastaviteľný vzostup ázijských značiek pritvrdili juhokórejskí a čínski výrobcovia, ktorí sa pridali k trendu nastolenému japonskými značkami," povedal šéf divízie služieb pre automobilový priemysel v KPMG vo Veľkej Británii Mike Steventon.

Bezprostredné dôvody na obavy v odvetví sú zrejmé. Pri otázke na ziskovosť počas nasledujúcich piatich rokov bolo najčastejšou odpoveďou (35 percent), že bude "nestabilná a nepredvídateľná", druhá najčastejšia odpoveď (28 percent) bola "všeobecne klesajúca". Obavy o ziskovosť súvisia s čoraz väčším uvedomením si nadvýroby v odvetví. Nadvýroba v odvetví podnietila kultúru odbytových stimulov, najmä v Severnej Amerike, kde spôsobila znižovanie marží. Teraz je dôležité, aby sa ponuka a dopyt opäť dostali do rovnováhy, čo bude možné dosiahnuť len prostredníctvom zásadnej reštrukturalizácie.

SkryťVypnúť reklamu

Tohtoročný prieskum opäť poukazuje na rast ázijských značiek. 88 percent respondentov očakáva, že ázijské značky zvýšia svoj podiel na trhu. Dôveru európskym značkám a ich rast očakáva 34 percent, no 28 percent respondentov očakáva ich pokles. Severoamerické značky čaká tvrdý boj - dôveru v ich rast má len 19 percent oproti 58 percentám respondentov očakávajúcich opačný vývoj.

(ik)

To boli zlaté časy amerických a európskych automobiliek, keď ešte nečelili tvrdej konkurencii z východu. ILUSTRAČNÉ FOTO - REUTERS A TASR/EPA


SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME

Komerčné články

  1. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  2. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  3. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  4. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  5. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre
  6. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave!
  7. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor
  8. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  1. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  2. Slovensko oslávi víťazstvo nad fašizmom na letisku v Piešťanoch
  3. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  4. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  5. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max
  6. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  7. Ako ročné obdobia menia pachy domácich miláčikov?
  8. Probiotiká nie sú len na trávenie
  1. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor 6 535
  2. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre 6 210
  3. Unikátny pôrod tenistky Jany Čepelovej v Kardiocentre AGEL 4 702
  4. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max 3 915
  5. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné 2 952
  6. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy 2 869
  7. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice? 1 810
  8. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 1 465
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťZatvoriť reklamu