Sobota, 27. február, 2021 | Meniny má AlexanderKrížovkyKrížovky
AUSTRÁLSKY MOTOCYKLISTA ANDY CALDECOTT JE PRVOU OBEŤOU RELY DAKAR

Africká púšť zabíjala

Austrálsky motocyklista Andy Caldecott našiel smrť na podujatí, na ktorom vôbec nemal štartovať.

Austrálčan Andy Caldecott počas druhej etapy z Lisabonu do Dakaru. FOTO - SITA/AP

Austrálsky motocyklista Andy Caldecott našiel smrť na podujatí, na ktorom vôbec nemal štartovať. Štyridsaťjedenročný pretekár najprv nenašiel na tohto sezónnu Rely Dakar sponzora a vzdal sa plánovaného tretieho štartu na podujatí. Keď sa však v polovičke decembra Španiel Jordi Duran pre zranenie odhlásil z tímu Repsol KTM, siahlo jeho vedenie práve po Caldecottovi. Netušiac, že do cieľa v Dakare už štvornásobný víťaz Australian Safari nikdy nedorazí. Vo včerajšej 9. etape z mauritánskeho Nouakchottu do Kiffy tragicky zahynul po 250 km trate.

"Pravdepodobne zomrel okamžite po páde. Dozvedeli sme sa o jeho nehode o 11.31 h, päť minút pred dvanástou už pri ňom bola helikoptéra, ale lekár mohol konštatovať len smrť. Zomrel na následky zranenia krku, to je všetko, čo viem," povedal médiám riaditeľ podujatia Etienna Lavigneho. Život mu nezachránilo ani zavedenie rýchlostného limitu, ku ktorému organizátori po minuloročných úmrtiach prikročili. "Žiaľ, nehody s tragickým koncom prichádzajú aj pri povolených rýchlostiach," dodal Lavigne.

Caldecott je prvou tohtoročnou obeťou najťažšej rely na svete a dvanástym mŕtvym motocyklistom a 23. pretekárom v 28-ročnej histórii podujatia (spolu si púštne dobrodružstvo vyžiadalo už 49 obetí). Vlani sa svet musel rozlúčiť s dvomi motocyklistami: bývalým víťazom Fabriziom Meonim a Španielom Manuelom Perezom.

Calderott Rely Dakar a adrenalínovú jazdu cez púšť miloval. Pred tromi rokmi presvedčil rodinu, priateľov a susedov, aby mu pomohli zozbierať peniaze a splniť sen zúčastniť sa najslávnejšej rely. Premiéru absolvoval v roku 2004 s jediným cieľom - zvládnuť celú trať. Keď nečakane vyhral jednu z etáp, jeho plány rástli, no hneď na druhý deň si zlomil členok. Po heroickom výkone do cieľa etapy prišiel, ale ďalej sa už pokračovať nedalo. "Ja sa vrátim," lúčil sa s organizátormi a vlani ako druhý Austrálčan do cieľa v Dakare naozaj došiel. Na konečnom šiestom mieste s dvoma etapovými víťazstvami.

Pokojný typ so silným sebaovládaním v tomto ročníku vyhral tretiu etapu. Aby po nej pre médiá skromne podotkol. "Nečakal som to. Veď som na preteky prišiel na poslednú chvíľu. Ani som sa poriadne nestihol pripraviť," tvrdil. K víťazstvu mu vraj pomohli aj ostatní pretekári. "Štartoval som ako dvadsiaty piaty v poradí a už som nemal také problémy s navigáciou ako tí prví. Trať bola vyjazdená," tvrdil Andy. Do včerajšej etapy vyrážal Caldecott na priebežnom desiatom mieste s vyše dvojhodinovým mankom na vedúceho Španiela Comu. Pre otca jedného dieťaťa z juhoaustrálskeho mesta Keith to, žiaľ, boli posledné kilometre kariéry. Minulý pondelok sa v Maroku tešil z etapového triumfu, ten nasledujúci ho pripravil o to najcennejšie.

Aj pre šéfa tímu KTM Jordiho Arcaronsa to bola zdrvujúca správa. "Je ťažké akceptovať Andyho smrť. Takéto súťaže sú však do istej miery pre jazdcov vždy rizikom," cituje SITA jeho prvé slová. (rh)

Tragické nehody motocyklistov na Rely Dakar

1979 Patrick Dodin (Fr.),
1982 Bert Osterhuis (Hol.),
1983 Jean-Noel Pineau (Fr.),
1986 Jean-Paolo Marinoni (Tal.)
Jasuo Kaneko (Jap.),
1988 Jean-Claude Huger (Fr.)
1992 Gilles Lalav (Fr.),
1994 Michel Sansen (Belg.),
1997 Jean-Pierre Leduc (Fr.),
2005 José Manuel Pérez (Šp.)
Fabrizio Meoni (Tal.),
2006 Andy Caldecott (Austr.).

Výsledky 9. etapy

Automobily: 1. Peterhansel (Fr./Mitsubishi) 6:52:45, 2. Alphand (Fr./Mitsubishi) +8:44, 3. de Villiers (JAR/Volkswagen) +28:00. Po 9. etape: 1. Peterhansel 34:36::26, 2. Alphand +9:16, 3. de Villiers +54:16. Motocykle: 1. Despres (Fr./KTM) 7:55:48, 2. Coma (Šp./KTM) +4:07, 3. Rodrigues (Port./Yamaha) +7:00. Po 9. etape: 1. Coma 38:49:15, 2. Despres +22:47, 3. Sala +53:04. (tasr)

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME

Inzercia - Tlačové správy

  1. Maldivy, Emiráty, Egypt z Bratislavy aj s poistením liečby COVID
  2. Žabka expanduje na západe krajiny, hľadá nadšených podnikateľov
  3. 5 najčastejších dôvodov, pre ktoré sa v noci budíme
  4. Petit Press a RegioMedia rozbiehajú spoločný predaj v regiónoch
  5. Volkswagen Tiguan: takto by malo vyzerať rodinné auto!
  6. V sobotu do bezpečného Ománu so zľavou 486 eur
  7. Geis pomáha zvládať komplikácie v cezhraničnej preprave
  8. Dovolenka v Egypte: Vyskúšali sme, ako sa aktuálne cestuje
  9. Online zľavy: Viete, kde ich vyhľadať?
  10. Šanca pre mladé talenty
  1. O2: Mentálne zdravie zamestnancov je pre nás veľkou prioritou
  2. Maldivy, Emiráty, Egypt z Bratislavy aj s poistením liečby COVID
  3. Varso Tower od HB Reavis je najvyššou budovou v EÚ
  4. Dáma s pávím pierkom
  5. Slovensko zasiahla vlna nárastu dopytu po produktoch na kĺby!
  6. Spoznajte Olomouc – univerzitné mesto a svoju budúcnosť
  7. Získaj náskok pred štartom
  8. 2. ročník Social Awards Slovakia prichádza
  9. MetLife spustila online nahlasovanie poistných udalostí
  10. Minulý rok boli v priemere ukradnuté takmer tri autá denne
  1. 5 najčastejších dôvodov, pre ktoré sa v noci budíme 16 527
  2. Dovolenka v Egypte: Vyskúšali sme, ako sa aktuálne cestuje 11 303
  3. Séria dvoch príloh: Angličtina nielen pre maturantov 7 906
  4. Volkswagen Tiguan: takto by malo vyzerať rodinné auto! 7 847
  5. V sobotu do bezpečného Ománu so zľavou 486 eur 7 143
  6. 10 vecí, kvôli ktorým do banky už chodiť nemusíte 6 369
  7. Ako vyzerá majetok Slovákov? Zvyšuje sa najmä z jedného dôvodu 6 302
  8. Maldivy, Emiráty, Egypt z Bratislavy aj s poistením liečby COVID 6 089
  9. Príbeh Patrika Tkáča a J&T, Lidl verzus Tesco a investičné tipy 5 649
  10. Zažite farebný Marakéš a hory Atlasu so slovenským sprievodcom 4 807
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu