Minister Pavol Prokopovič potvrdil, že letiská by malo získať konzorcium TwoOne. Návrh má vláde na budúcu stredu predložiť minister hospodárstva Jirko Malchárek. FOTO - TASR |
r hospodárstva Jirko Malchárek.
Štátny tajomník ministerstva dopravy Ján Kotuľa z KDH sa prikláňa k inému investorovi. Výhrady v mene KDH už vyslovil predseda Pavol Hrušovský, zdržanlivá je aj SMK.
Premiér a predseda SDKÚ Mikuláš Dzurinda nevidí dôvod, aby sa teraz privatizáciou jeho strana zaoberala.
Ak vláda rozhodne v prospech TwoOne, nie je vylúčená žaloba zo strany konzorcia ISAP, ktoré neuspelo. Žaloba by sa mala týkať sporu o 3,2 miliardy, ktoré Prokopovič v ponuke ISAP neuznal a namiesto 8 miliárd korún ju ohodnotil na 4,8 miliardy.
Prokopovič povedal, že nemohol súhlasiť s návrhom ISAP-u doplatiť 3,2 miliardy "z úveru, ktorý si malo letisko zobrať už po podpise privatizačnej zmluvy a znížení základného imania".
Johann Frank, riaditeľ Airport Consulting Vienna, ktorá je členom konzorcia ISAP, namieta, že takéto postupné uvoľňovanie peňazí je v Európe bežné a ponuka je stále osem miliárd. Keď s tým minister vyjadril nespokojnosť, dalo vraj konzorcium komisii najavo, že je ochotné zaplatiť celú kúpnu cenu v jednej splátke. To komisia neuznala.
Napriek tomu, že predaj letísk sprevádzajú obavy o serióznosť jednotlivých uchádzačov, ich rozvoj môže podľa analytika Ľudovej banky Mária Blaščáka najmä v prípade Bratislavy záležať viac od vývoja ekonomiky v regióne Bratislava - Viedeň - Budapešť, než od samotného investora. "Navyše, ešte tu nie je taká kúpna sila, aby sme platili rakúske ceny za letiskové poplatky," povedal.
Autor: dj, ik