Vedenie ministerstva dopravy tvrdí, že vyhlášky k zákonu sú nesmierne zložité. Podľa hovorcu ministerstva Tomáša Šarlušku ide o 103 vykonávacích vyhlášok a predpisov. V nich sú stovky detailov, napríklad, aké musia mať odrazky jednostopové vozidlá, aké musia mať dvojstopové vozidlá smerovky, spätné zrkadlá a množstvo ďalších položiek. Všetky musia byť hotové naraz.
Šarluška nevie odhadnúť, kedy budú vyhlášky platné. Podľa neho sú pripravené, ale ministerstvo musí dohadovať ich znenia s Úradom pre aproximáciu práva, lebo všetky smernice preberané z únie musia byť v súlade s našimi zákonmi.
Pri kontrole vyhlášok "sa ide slovo po slove, takže neviem, kedy to bude definitívne dohodnuté," hovorí.
Podľa Šarlušku policajti majú pri kontrole technického stavu áut aj teraz oporu v dvoch bodoch zákona, kde sa píše, že "vodič je povinný si skontrolovať technický stav svojho vozidla a zodpovedá zaň", a keďže policajti majú kontrolovať dodržiavanie zákona, môžu "za zlý technický stav aj pokutovať". Policajti s týmto výkladom ministerstva nesúhlasia. Podľa Šarlušku ide o trochu iný náhľad dvoch inštitúcií na filozofiu zákona, "náš pohľad je taký, že policajt môže skontrolovať stav auta bežným pohľadom". Ak by podľa Šarlušku chceli policajti kontrolovať stav podľa technických noriem, nemali by na to prostriedky, a to je úloha Staníc technickej kontroly. (rf)