BRATISLAVA - Posielanie SMS správ ovplyvňujú okrem sviatkov aj reality šou, keďže o víťazovi rozhoduje vox populi. Na Jednotke Slovenskej televízie to bola šou Slovensko hľadá SuperStar, na Markíze Big Brother súboj a trojku slovenských reality šou uzatvárajú VyVolení na Jojke. Aj pri vysokej cene hlasovacej esemesky, ktorá sa pohybovala od 12 do 18 korún s DPH, prišli na kontá jednotlivých súťažiacich desaťtisíce až stotisíce hlasov. Rozhodujúce esemesky pritom chodili jednotlivým spevákom či obyvateľom vily až počas súťažného večera.
Najviac esemesiek, 1,06 milióna, poslali diváci vo finále speváckych talentov Slovensko hľadá SuperStar. Hlasovanie pritom prebiehalo len dve hodiny. Prvá slovenská superstar Katka Koščová získala z tohto počtu takmer dve tretiny hlasov.
Omnoho menej, asi 422-tisíc hlasov prišlo počas finálového večera VyVolených na Jojke. Na konto vyvolenej Lindy Drevenkovej ľudia poslali takmer polovicu z tohto počtu hlasov, pričom hlasovanie trvalo zhruba dva dni.
Televízia Markíza nechcela ani počas súťaže a ani po jej skončení zverejniť hlasy, ktoré získali súťažiaci. Vzhľadom na nižšiu sledovanosť relácie Big Brother súboj oproti VyVoleným sa dá predpokladať, že aj počet esemesiek bol nižší.
Zo slovenských reality šou tak ovplyvnila posielanie SMS správ najviac súťaž Slovensko hľadá SuperStar. Pod tento výsledok sa mohla podpísať výraznou mierou aj cena jednej hlasovacej esemesky. Bola najnižšia spomedzi trojice slovenských reality šou - 12 korún.
(ik)
Finálové večery reality šou
počet SMS | cena jednej SMS | |
Priemerný deň roka | 4 200 000 | |
VyVolení | 422 473 | 18,00 Sk |
Big Brother Súboj | x | 14,30 Sk |
Slovensko hľadá SuperStar | 1 056 427 | 12,00 Sk |
Pozn.: Televízia Markíza neuvádza počty hlasov vo svojej reality šou
Zdroj: televízie, Orange, T-Mobile