V ľavom rohu obrazovky bolo počas premiéry filmu Ticho logo SuperStar. KOLÁŽ - SME |
vysielanie.
"Bohužiaľ, nevedela som o tom, ale aj tak by som to asi nemohla zmeniť," hovorí režisérka a scenáristka filmu Zuzana Liová. Prezentácia televízie ju rušila, sťažovali sa i viacerí diváci. K postupu STV sa včera nechcel vyjadriť nikto z jej vedúcich pracovníkov.
Komorný príbeh sociálne slabšej rodiny dosiahol takmer 11-percentnú sledovanosť, vybral si ho každý štvrtý divák pri televíznej obrazovke, a to v konkurencii remaku historickej komédie Fanfán Tulipán v televízii JOJ a seriálu na Markíze.
STV začala vkladať v poslednom čase upútavky na svoje programy do viacerých filmov na Jednotke, hoci za podobný postup už od licenčnej rady dostala pokuty. Naposledy 150-tisíc za vloženie loga SuperStar do niekoľkých filmov, predtým 100-tisíc za upútavky na šou Svadba snov.
Po vložení loga SuperStar do filmu o pápežovi Jánovi XXIII. sa Branislav Zahradník z manažmentu STV vyjadril, že nejde o reklamu pre podnikateľský subjekt, preto podľa neho nešlo o injektáž v pravom slova zmysle. Bol presvedčený, že STV neporušila zákon len "súbežne s filmom divákom poskytla informáciu o svojom ďalšom programe".
Vsúvanie reklamných prvkov priamo do programov STV ponúka firmám na svojej webovej stránke, čo už kritizovalo aj ministerstvo kultúry. "Snažíme sa o nové moderné metódy, ktoré nie sú u nás bežné, samozrejme, že súčasná legislatíva je možno striktnejšia," reagoval vtedy Zahradník.
Súkromné televízie injektáž nepoužívajú. Hovorca JOJ Ľudovít Tóth aj Ivana Semjanová z Markízy sa vyjadrili, že podľa nich zákon takýto postup neumožňuje. Reklamné, ale i upútavkové bloky, majú byť totiž striktne oddelené od iného programu.
"Pozrieme sa na to," reagoval hovorca licenčnej rady Andrej Holák. (zu)
FOTO |