STV rušila logom SuperStar aj Ticho - svoj jediný film

BRATISLAVA - Slovenská televízia využívala počas premiéry jediného pôvodného filmu vyrobeného v STV "injektážové upútavky" na vlastný program. Pri vysielaní filmu Ticho sa v ľavom rohu obrazovky objavovalo logo súťaže SuperStar s odkazom na jej piatkové

V ľavom rohu obrazovky bolo počas premiéry filmu Ticho logo SuperStar. KOLÁŽ - SME


vysielanie.

"Bohužiaľ, nevedela som o tom, ale aj tak by som to asi nemohla zmeniť," hovorí režisérka a scenáristka filmu Zuzana Liová. Prezentácia televízie ju rušila, sťažovali sa i viacerí diváci. K postupu STV sa včera nechcel vyjadriť nikto z jej vedúcich pracovníkov.

Komorný príbeh sociálne slabšej rodiny dosiahol takmer 11-percentnú sledovanosť, vybral si ho každý štvrtý divák pri televíznej obrazovke, a to v konkurencii remaku historickej komédie Fanfán Tulipán v televízii JOJ a seriálu na Markíze.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

STV začala vkladať v poslednom čase upútavky na svoje programy do viacerých filmov na Jednotke, hoci za podobný postup už od licenčnej rady dostala pokuty. Naposledy 150-tisíc za vloženie loga SuperStar do niekoľkých filmov, predtým 100-tisíc za upútavky na šou Svadba snov.

Po vložení loga SuperStar do filmu o pápežovi Jánovi XXIII. sa Branislav Zahradník z manažmentu STV vyjadril, že nejde o reklamu pre podnikateľský subjekt, preto podľa neho nešlo o injektáž v pravom slova zmysle. Bol presvedčený, že STV neporušila zákon len "súbežne s filmom divákom poskytla informáciu o svojom ďalšom programe".

Vsúvanie reklamných prvkov priamo do programov STV ponúka firmám na svojej webovej stránke, čo už kritizovalo aj ministerstvo kultúry. "Snažíme sa o nové moderné metódy, ktoré nie sú u nás bežné, samozrejme, že súčasná legislatíva je možno striktnejšia," reagoval vtedy Zahradník.

SkryťVypnúť reklamu

Súkromné televízie injektáž nepoužívajú. Hovorca JOJ Ľudovít Tóth aj Ivana Semjanová z Markízy sa vyjadrili, že podľa nich zákon takýto postup neumožňuje. Reklamné, ale i upútavkové bloky, majú byť totiž striktne oddelené od iného programu.

"Pozrieme sa na to," reagoval hovorca licenčnej rady Andrej Holák. (zu)

FOTO


SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME

Komerčné články

  1. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  2. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  3. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  4. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre
  5. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave!
  6. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor
  7. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  8. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  1. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  2. Slovensko oslávi víťazstvo nad fašizmom na letisku v Piešťanoch
  3. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  4. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  5. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max
  6. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  7. Ako ročné obdobia menia pachy domácich miláčikov?
  8. Probiotiká nie sú len na trávenie
  1. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor 6 592
  2. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre 6 316
  3. Unikátny pôrod tenistky Jany Čepelovej v Kardiocentre AGEL 4 716
  4. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max 4 130
  5. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy 3 343
  6. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné 2 898
  7. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice? 1 874
  8. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 1 382
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťZatvoriť reklamu