FOTO - TASR
V decembri minulého roka sa ministerstvo dopravy nezúčastnilo na zvýšení základného imania v stratových Slovenských aerolíniách. Umožnilo tým, aby rakúska spoločnosť Austrian Airlines získala v aerolíniách 61,99 percenta akcií slovenskej firmy. Postup ministerstva vyvolal škandál. Minister dopravy Pavol Prokopovič totiž predtým tvrdil, že ku skrytej privatizácii aeroliniek nedôjde. Svojou nečinnosťou ju však ministerstvo pripustilo.
Ešte pred kontroverzným decembrovým valným zhromaždením hovorca Austrian Airlines Johannes Davoras pre STV vyhlásil, že rakúska letecká spoločnosť má "záujem o Slovenské aerolínie aj o bratislavské letisko".
Do privatizačného výberového konania na letiská sa však spoločnosť Austrian Airlines neprihlásila.
S konzorciom Two One, v ktorom okrem rakúskeho letiska Schwechat a česko-slovenskej investičnej skupiny Penta, ju spája Raiffeisen Zentralbank. Táto banka je totiž tiež súčasťou Two One.
Prepojenie Raiffeisen Zentralbank na Austrian Airlines je viditeľné účasťou jej zástupcu Waltera Rothensteinera v dozornej rade rakúskych aerolínií.
V čase vstupu Rakúšanov do upadajúcich Slovenských aerolínií sa špekulovalo, že v pozadí môže byť dohoda o privatizácii bratislavského letiska. Podľa poslanca Smeru Ľubomíra Vážneho, ak niekto dáva stámilióny do krachujúceho podniku, niečo za tým musí byť. "Buď je tam nejaký tichý prísľub o vstupe do privatizácie bratislavského letiska, alebo niečo iné. Čas ukáže," vyhlásil poslanec.
(r)
Výberové kritériá
Letisko M. R. Štefánika:
1. Kúpna cena za ponúkané akcie (do štátneho rozpočtu) 35 bodov
2. Peňažný vklad 35 bodov
3. Podnikateľský plán 20 bodov
4. Účasť a výhra v privatizácii Letiska Košice 5+5 bodov
Celkovo 100 bodov
Letisko Košice - Airport Košice:
1. Kúpna cena za ponúkané akcie (do štátneho rozpočtu) 40 bodov
2. Peňažný vklad 30 bodov
3. Podnikateľský plán 30 bodov
Celkovo 100 bodov
Zdroj: MDPT SR