SALT LAKE CITY - Vstupenka do elitnej spoločnosti globálnych sponzorských partnerov olympijských hier stojí 60 miliónov dolárov. Za túto cenu sa spojí meno akejkoľvek spoločnosti so symbolikou spojených olympijských kruhov, skutočný výsledok v zisku kreditu je však nevyčísliteľný.
Táto suma je iba počiatočným vkladom. Výdavky na reklamu, prezentácie, párty pre VIP a podobne idú na extraúčet. Snaha etablovať sa v spoločnosti olympijských sponzorov je osvedčenou metódou a prináša úspechy. „Štatistikami môžeme preukázať, že olympijské asociácie s naším produktom majú výsledky. Pre túto asociáciu napríklad ľudia viac platia kreditnými kartami s olympijskou tematikou,“ povedal výkonný šéf spoločnosti Visa Malcolm Williamson. Visa je jedným z 10 tradičných globálnych sponzorov OH. Poznajú ju na celom svete. To sa už nedá povedať o ďalšom partnerovi, počítačovej firme SchlumbergerSema, ktorej meno mnohým Američanom nič nehovorí. Táto firma prebrala prácu s počítačovým výsledkovým servisom firmy IBM, ktorá túto funkciu plnila v Atlante 1996. SchlumbergerSema urobila prácu IBM za polovičné náklady a s polovicou personálu. „Olympiáda je unikátna tým, že sa nedá prehliadnuť. Navždy zostane vytesaná do kameňa. Myslím, že sme svetu dokázali schopnosť úspešne pracovať na takom obrovskom projekte, ako sú OH,“ povedal predstaviteľ SchlumbergerSema Bob Cottam. (tasr)