do kolektívu," vysvetľuje personálna riaditeľka Privatbanky a špecialistka na ľudské zdroje Dagmar Sliacka. "Firmy s dravejšou firemnou kultúrou si však väčšinou vyberajú takých zamestnancov, pre ktorých sú peniaze v hodnotovom rebríčku na poprednom mieste. Takýto ľudia sú však voči svojim zamestnávateľom menej loajálni."
Napriek tomu, že vo väčšine firiem platí pre zamestnancov aspoň neoficiálny zákaz hovoriť o výške svojho platu so spolupracovníkmi, limity, ktorých sa pohybujú platy v jednotlivých sektoroch sú zhruba známe.
Aj firmy si robia prieskumy výšky platov, pretože kľúčových ľudí si musia dobre zaplatiť, aby neodišli ku konkurencii.
Odmeňovanie dnes nestojí iba na platoch - moderný systém zahŕňa aj benefity. Tie tu síce boli už aj za socializmu, ale teraz majú inú podobu. "Sú prepracovanejšie a cielenejšie," hovorí Dagmar
Sliacka. "Podľa prieskumov sa zamestnancom najviac páči systém takzvanej kafetérie. Každý pracovník dostane určitý počet bodov, ktoré si môže vybrať takým spôsobom, aký mu najviac vyhovuje."
A tak si jeden zvolí tréningy jogy a návštevu divadla, zatiaľ čo jeho kolega využije možnosť získať lacnejšiu podnikovú dovolenku alebo jazykový kurz.
"Pevne nastavené benefity málokedy sedia všetkým zamestnancom rovnako. Ak firmy chcú, aby boli ľudia spokojní, mali by si každoročne robiť kvalitný prieskum, ktorý by im ukázal, o aké aktivity je záujem," hovorí Dagmar Sliacka.
To, čo jeden zamestnanec považuje za benefit, môže byť totiž pre iného momentálne menej zaujímavé. V niektorých firmách napríklad zamestnanci prejavujú veľký záujem o vzdelávanie, inde je to úplne naopak. "Je to úplne prirodzené," vysvetľuje Sliacka. "Viem si predstaviť, že vo výrobnom podniku bude napríklad potreba vzdelávať sa na nižšej úrovni, ako povedzme v banke. V podnikoch, kde sú pozície náročnejšie na poznatky, tam si ľudia uvedomujú hodnotu vzdelávania." (gal)
Vydavateľstvo Petit Press, a.s., nezodpovedá za obsah inzerátov, ktoré sú v rozpore s ustanovením § 112 zákona č. 387/1996 Z.z.