Inšpektorát práce si zaplatil imidžovú reklamu

BRATISLAVA - Národný inšpektorát práce kúpil reklamný priestor v časopise za štátne peniaze. Minulý mesiac vyšiel v magazíne Dimenzie celostranový ...

BRATISLAVA - Národný inšpektorát práce kúpil reklamný priestor v časopise za štátne peniaze. Minulý mesiac vyšiel v magazíne Dimenzie celostranový imidžový inzerát, v ktorom inšpektorát informuje o svojich publikačných a poradenských aktivitách. Inšpektorát je štátnou rozpočtovou organizáciou.

Imidžový inzerát Národného inšpektorátu práce vyšiel na zadnej strane obálky časopisu. Podľa oficiálneho cenníka vydavateľa časopisu Dimenzie stojí reklama v takom rozsahu 83 300 korún. V tom istom čísle časopis uverejnil šesťstranový rozhovor so šéfom úradu Gabrielom Hrabovským.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

Ministerstvu práce, do ktorého pôsobnosti Národný inšpektorát práce patrí, sa platená imidžová kampaň nepáči. "Nie je potrebné, aby štátne inštitúcie využívali takéto propagačné kanály. Za opodstatnenú by sme považovali informačnú inzerciu, napríklad o zmenách nahlasovacích povinností zamestnávateľov," tvrdí mediálny poradca ministerky práce Martin Danko.

Stanovisko generálneho inšpektora práce Gabriela Hrabovského ani iného člena vedenia inšpektorátu sa nám nepodarilo zistiť. Vedúci pracovníci inšpektorátu boli na viacdňovej pracovnej porade mimo Košíc, kde sídli inšpektorát.

Reklamný priestor si v médiách kupujú aj iné štátne inštitúcie. Tie však na rozdiel od Národného inšpektorátu práce v inzerátoch oznamujú to, čo im vyplýva zo zákona. "Z našej strany ide o výzvy. Napríklad naposledy to bola výzva na predkladanie projektov spojených s vytváraním nových pracovných miest," tvrdí Katarína Belická z Ústredia práce, sociálnych vecí a rodiny.

SkryťVypnúť reklamu

Pravidelne sa v novinách a časopisoch objavujú aj inzeráty Fondu národného majetku. Ani v tomto prípade však nejde o imidžovú kampaň, ale fond prostredníctvom nich vypisuje tendre na predaj podielov v rôznych firmách. Napríklad včera vyšiel v denníku SME oznam o zámere fondu predať svoj podiel v bratislavskej Ružinovskej nemocnici.

Imidžovú reklamu si platia štátne a pološtátne podniky, hoci majú často na trhu prirodzený monopol, a nemusia preto súperiť s konkurenciou. Podľa údajov spoločnosti TNS - SK minuli štátne Slovenské elektrárne od januára do septembra na reklamu takmer štyri a pol milióna korún. "Komunikácia s verejnosťou je pre nás veľmi dôležitá. Snažíme sa vysvetliť, kto sme. Nechceme, aby sme boli spájaní s účtami za elektrinu, ktoré platia ľudia rozvodným závodom," tvrdí hovorca Slovenských elektrární Rastislav Petrech.

SkryťVypnúť reklamu

Pološtátny a monopolný Slovenský plynárenský priemysel zaplatil za svoju propagáciu 1,2 milióna. Jeho vysvetlenie, prečo míňa peniaze na reklamu, sa nám nepodarilo zistiť.

Firma TNS - SK upozorňuje, že ide o odhady založené na oficiálnych cenníkoch, ktoré nezahŕňajú napríklad množstevné zľavy. (tv)

Reklamné kampane niektorých úradov a firiem

Slovenské elektrárne 4 485 834 Sk
Slovenský plynárenský priemysel 1 178 265 Sk
Vláda SR a FNM 67 500 Sk
Fond národného majetku 56 500 Sk

Zdroj: TNS - SK, jan. - sep. 2005

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME

Komerčné články

  1. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  2. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  3. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  4. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  5. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre
  6. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave!
  7. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor
  8. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  1. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  2. Slovensko oslávi víťazstvo nad fašizmom na letisku v Piešťanoch
  3. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  4. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  5. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max
  6. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  7. Ako ročné obdobia menia pachy domácich miláčikov?
  8. Probiotiká nie sú len na trávenie
  1. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor 6 499
  2. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre 6 182
  3. Unikátny pôrod tenistky Jany Čepelovej v Kardiocentre AGEL 4 700
  4. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max 3 808
  5. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné 2 993
  6. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy 2 597
  7. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice? 1 778
  8. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 1 496
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťZatvoriť reklamu