BRATISLAVA - Televízia JOJ sa chystá verejnosti povedať, že v čase od 20.00 do 23.00 h bola v októbri a v novembri "vyvolenou" jednotkou na trhu. Priemerný trhový podiel TV JOJ bol v tomto čase až 32,5 percenta, kým Markíza mala priemer za posledné dva mesiace len 30,5 a Jednotka 29 percent.
Podľa hovorkyne Markízy Ivany Semjanovej ide o "bezprecedentný a manipulatívny" výber časového úseku, v ktorom TV JOJ ťaží zo svojej reality show. Semjanová sa vyjadrila, že TV JOJ v tomto prepočte zámerne ignoruje časový interval, v ktorom je Markíza dlhodobo lídrom na trhu.
Aj Branislav Zahradník z STV považuje správu TV JOJ za účelové hodnotenie. Zdôraznil, že ide o netypickú štatistiku, nakoľko prime time je na Slovensku zadefinovaný od 19.00 do 22.00 h. V tom vedie Markíza, pred TV JOJ a Jednotkou.
Hovorca JOJ Ľudovít Tóth argumentuje, že v zmysle dohôd o peoplemetrovom meraní si každá televízia stanovuje časové pásma, ktoré chce komunikovať, podľa vlastného uváženia. "V časovom úseku, ktorým sme sa chceli pochváliť, všetky televízie dávajú to najlepšie, čo majú," dodáva Tóth.
Vyvolení stúpli minulý týždeň po nástupe českých kandidátov až na 17 percent, v týchto dňoch sa sledovanosť vrátila na úroveň 12 - 14 %.
STV je so svojou sledovanosťou v týchto dňoch spokojná, hoci v posledných troch týždňoch mierne klesala aj napriek nasadeniu formátu SuperStar II. "Momentálne necítime žiadny problém," reagoval Zahradník. (zu)