Rozhlasu sa pre koncesionárske poplatky poozývali tisícky ľudí

BRATISLAVA - Po tom ako Slovenský rozhlas začal akciu na vymáhanie nedoplatkov, jeho informačné centrum dostalo denne asi 700 telefonátov. Asi 20-tisíc ľudí sa prihlásilo na špecializovanú internetovú stránku, bolo prijatých viac ako 4-tisíc e-mailov ...

BRATISLAVA - Po tom ako Slovenský rozhlas začal akciu na vymáhanie nedoplatkov, jeho informačné centrum dostalo denne asi 700 telefonátov. Asi 20-tisíc ľudí sa prihlásilo na špecializovanú internetovú stránku, bolo prijatých viac ako 4-tisíc e-mailov a 8-tisíc listových zásielok, ktoré sa ešte len spracúvajú.

Ekonomická riaditeľka SRo Hilda Gajdošová včera na rozhlasovej rade povedala, že akciou nateraz získali okolo 22 miliónov korún, a to len od právnických osôb, ktorých poplatky idú priamo na účet Slovenského rozhlasu.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

Akcia priniesla asi 20-tisíc nových právnických osôb, ktoré sa prihlásili k plateniu koncesionárskych poplatkov.

Gajdošová potvrdila, že väčšinu vymáhaných nedoplatkov tvorili malé nedoplatky vo výške 30 - 150 korún, ktoré boli najčastejšie spôsobené opomenutím mesačnej platby alebo tým, že koncesionár nemal na účte v čase výberu poplatku potrebný limit.

Rada nemá k spôsobu vymáhania nedoplatkov asi od 250-tisíc subjektov v celkovej výške asi 90 miliónov korún zo strany rozhlasu vážne pripomienky.

Člen rady Peter Juščák s postupom rozhlasu v zásade súhlasí, myslí si však, že rozhlas mohol dať k dispozícii aj viac telefónnych liniek a otvoriť informačné centrá aj v regiónoch.

Gajdošová pripustila, že rozhlas vymáha v niektorých prípadoch pohľadávaky staršie ako 3 roky, ktoré sú už premlčané. Považuje to však za štandardný obchodný postup. Podľa nej je na občanoch a firmách, aby v takomto prípade proti postupu rozhlasu vzniesli námietku.

SkryťVypnúť reklamu

Väčšinu medializovaných problémov pripísala nízkemu právnemu vedomiu ľudí, ktorí sami neurobil potrebné kroky na to, aby nemuseli platiť, či aby im bola znížená sadzba. Zrušenie televízora, alebo vznik ZŤP je totiž potrebné nahlásiť na pošte.

Gajdošová pripustila, že sa stretli aj s výhražnými listami. V jednom liste bol doručený dokonca biely prášok označený s nápisom Antrax. Keďže tento list si zobrala zamestnankyňa domov, museli sa v jej byte a u členov rodiny vykonať všetky bezpečnostné opatrenia. (zu)

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME

Komerčné články

  1. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  2. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  3. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  4. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  5. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre
  6. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave!
  7. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor
  8. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  1. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  2. Slovensko oslávi víťazstvo nad fašizmom na letisku v Piešťanoch
  3. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  4. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  5. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max
  6. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  7. Ako ročné obdobia menia pachy domácich miláčikov?
  8. Probiotiká nie sú len na trávenie
  1. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor 6 532
  2. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre 6 200
  3. Unikátny pôrod tenistky Jany Čepelovej v Kardiocentre AGEL 4 702
  4. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max 3 895
  5. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné 2 958
  6. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy 2 824
  7. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice? 1 803
  8. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 1 469
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťZatvoriť reklamu