Kupujte naše výrobky! A čo ďalej?

BRATISLAVA – O súťažiach a kampaniach, ktoré sa pokúšajú prehovoriť spotrebiteľov, aby kupovali kvalitné domáce, a nie zahraničné výrobky, počuť často. Ich efekt je väčšinou rozdrobený a nemá celoplošný záber na spotrebiteľov. V týchto dňoch sa nap

BRATISLAVA – O súťažiach a kampaniach, ktoré sa pokúšajú prehovoriť spotrebiteľov, aby kupovali kvalitné domáce, a nie zahraničné výrobky, počuť často. Ich efekt je väčšinou rozdrobený a nemá celoplošný záber na spotrebiteľov. V týchto dňoch sa napríklad snaží zviditeľniť 7. ročník bratislavskej výstavy Slovak Gold, 2. ročník súťaže Národná cena SR za kvalitu a v Banskej Bystrici bolo uplynulý víkend podujatie 858 Slovenské výrobky – naše pracovné miesta. Nikto však v poslednom čase komplexne neskúmal, ako tieto aktivity prispievajú k vyššiemu odbytu v slovenských podnikoch.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

Známa je zatiaľ len analýza ministerstva hospodárstva stará asi tri roky, podľa ktorej spotreba výrobkov z desiatich najvýznamnejších spotrebno-výrobných odvetví klesla na domácom trhu koncom 90. rokov až o štvrtinu.

Na spotrebiteľa najviac účinkuje, ak sa o výrobku môže dozvedať priamo pri rozhodovaní o jeho kúpe, teda v predajni. Aj preto sa napríklad nadácia Slovak Gold pokúša o takmer nemožné – zapojiť do propagovania a zvýšeného odbytu slovenských výrobkov i veľké obchodné siete vrátane nadnárodných reťazcov. Oslovila bezmála všetky.

Na výzvu zareagovala najpriaznivejšie domáca sieť Jednota. Tá niekde viditeľne označila výrobky s visačkou Slovak Gold. Pred pár dňami sa k takejto dohode pripojila aj sieť predajní UNO (Dino Warehouse Club) a v apríli to má byť i francúzsky Carrefour.

SkryťVypnúť reklamu

Na otázku SME, či nejde len o samoúčelnú formalitu a aký skutočný vplyv má ocenenie Slovak Gold na vyššiu predajnosť, prezident nadácie Jozef Sitko odpovedal, že prvé vyhodnotenie s Jednotou ešte len pripravujú. Od spolupráce s obchodníkmi si sľubuje, že sa podarí najmä zvrátiť trend „prebaľovania“ výrobkov. Takto Sitko nazýva tovar, ktorý síce vyrobia známi výrobcovia, ale reťazce ho ponúkajú pod svojou predajnou značkou v unifikovaných obaloch.

Prvú celoplošnú reklamnú kampaň na podporu kvalitných domácich výrobkov pripravuje aj ministerstvo hospodárstva. Povážlivo s ňou mešká už niekoľko mesiacov. Podľa Sitka však úradníci vyhodia dva milióny von oknom, pretože nemajú systém hodnotenia.

TÁŇA RUNDESOVÁ

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME

Komerčné články

  1. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  2. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  3. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  4. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  5. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre
  6. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave!
  7. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor
  8. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  1. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  2. Slovensko oslávi víťazstvo nad fašizmom na letisku v Piešťanoch
  3. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  4. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  5. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max
  6. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  7. Ako ročné obdobia menia pachy domácich miláčikov?
  8. Probiotiká nie sú len na trávenie
  1. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor 6 546
  2. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre 6 240
  3. Unikátny pôrod tenistky Jany Čepelovej v Kardiocentre AGEL 4 704
  4. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max 3 995
  5. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy 3 048
  6. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné 2 939
  7. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice? 1 824
  8. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 1 447
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťZatvoriť reklamu