FOTO |
Maďarská firma Sawyer Miller Group si vybrala netradičnú formu propagácie úspechov domácej ekonomiky. Na svojich webových stránkach umiestnila kvíz, ktorého hrdinka Szilvi položí návštevníkovi štyri otázky. Úspešné zodpovedanie každej odmení vyzlečením nejakého kusu odevu.
Kvíz je veľmi jednoduchý, zvládnu ho aj tí, čo nevedia po maďarsky. Na prvé tri otázky (ktorá krajina z uvedených vrátane Slovenska je najkonkurencieschopnejšia, v ktorej je najnižšia nezamestnanosť a ktorá ekonomika sa za posledných desať rokov vyvíjala najrýchlejšie) je odpoveď vždy Maďarsko. V prípade štvrtej, čo v Maďarsku vzrástlo medzi rokmi 2004 a 2005 o 40 percent, je to už zložitejšie, správnou odpoveďou sú mzdy.
"Že bolo dobré vidieť spolu so mnou, aká úspešná je maďarská ekonomika," lúči sa s úspešným lúštiteľom už celkom nahá deva.
Prezident firmy Gábor Bruck popiera, že by mala ich iniciatíva niečo spoločné s ministerstvom hospodárstva, ktoré pol roka pred parlamentnými voľbami vedie vlastnú kampaň na propagáciu výsledkov domácej ekonomiky.
Podľa neho je to iba užitočný spôsob, ako mladým ľuďom priblížiť pojmy, ako sú inflácia či HDP a presvedčiť ich, že napriek všeobecnému pesimizmu dosiahla krajina za posledné roky obrovské výsledky.
Minister hospodárstva János Kóka tvrdí, že kvíz dostal iba e-mailom. "Ľutujem, že niečo podobné nenapadlo mňa," povedal novinám Index. (pm)
Foto - www.smg.hu
FOTO |