Ako Nova bude Markíza, nie JOJ

BRATISLAVA - Diváci, ktorí mali možnosť v minulosti pozerať českú televíziu Nova, si ju dodnes spájajú so slovenskou televíziou JOJ. Tá mala na začiatku rovnakú grafiku a preberala aj "novácke" programy.

Nova však má dnes rovnakého väčšinového vlastníka ako Markíza, americkú spoločnosť CME, a preto sa časom viac prejaví spojenie týchto dvoch televízií.

Televízia JOJ dnes vysiela už len jednu reláciu Novy s názvom Natočto!

Hovorca Rady pre vysielanie a retransmisiu Andrej Holák potvrdil, že licenčná rada dostala v týchto dňoch žiadosť o predbežný súhlas s prevodom desiatich percent akcií spoločnosti Česká produkční invest, za ktorou stojí CME, vo firme MAC TV, ktorá vlastní licenciu na vysielanie TV JOJ, na firmu Grafobal Group.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

Tá dnes vlastní zvyšných 90 percent spoločnosti.

Petr Dvořák, riaditeľ českej TV Nova, minulý rok pre server Medialne.sk zdôvodnil prenechanie televízie slovenským vlastníkom tým, že skupina Nova sa chce v budúcnosti zamerať na posilnenie svojej pozície na českom trhu a na proces digitalizácie.

Podľa hovorcu TV JOJ Ľudovíta Tótha je plánovaný predaj akcií na Grafobal Group posledným krokom k usporiadaniu vlastníckych vzťahov v ich televízii.

Vplyv Novy na JOJ je už viac ako rok minimálny.

"Začali sme vysielať nízkorozpočtovo, v jedinom košickom štúdiu a od Novy sme preberali lacnejšie programy," povedal Ľudovít Tóth, hovorca TV JOJ.

Po tom, čo CME získala vlastnícku i rozhodovaciu majoritu tak v Nove, ako aj v Markíze, očakáva sa bližšia spolupráca medzi týmito televíziami. Potvrdili to pre médiá aj zástupcovia CME.

SkryťVypnúť reklamu

"Vždy sme mali k sebe blízko, ale najbližšie budeme spolupracovať predovšetkým v oblasti koprodukcie, akvizícií či obchodovania s pôvodnými zábavnými formátmi," vyjadrila sa i Ivana Semjanová, hovorkyňa Markízy.

Markíza už v júni uviedla seriál Novy Pojišťovna štěstí. Nova od Markízy zasa nakúpila niekoľko vydaní zo zábavných cyklov Vilomeniny, Aj múdry schybí a Láskanie.

V posledných dňoch sa na obrazovke Markízy a v niektorých rádiách objavila nová reklama. "Lepšie spravodajstvo, lepší šport, kvalitné filmy... už onedlho."

Hovorkyňa CME Romana Tomasová pre SME poprela, že by išlo o reklamu CME na novú tvár Markízy. (zu, hr)

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME

Komerčné články

  1. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  2. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  3. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  4. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre
  5. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave!
  6. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor
  7. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  8. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  1. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  2. Slovensko oslávi víťazstvo nad fašizmom na letisku v Piešťanoch
  3. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  4. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  5. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max
  6. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  7. Ako ročné obdobia menia pachy domácich miláčikov?
  8. Probiotiká nie sú len na trávenie
  1. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor 6 592
  2. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre 6 315
  3. Unikátny pôrod tenistky Jany Čepelovej v Kardiocentre AGEL 4 715
  4. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max 4 127
  5. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy 3 343
  6. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné 2 904
  7. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice? 1 873
  8. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 1 384
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťZatvoriť reklamu