Nova však má dnes rovnakého väčšinového vlastníka ako Markíza, americkú spoločnosť CME, a preto sa časom viac prejaví spojenie týchto dvoch televízií.
Televízia JOJ dnes vysiela už len jednu reláciu Novy s názvom Natočto!
Hovorca Rady pre vysielanie a retransmisiu Andrej Holák potvrdil, že licenčná rada dostala v týchto dňoch žiadosť o predbežný súhlas s prevodom desiatich percent akcií spoločnosti Česká produkční invest, za ktorou stojí CME, vo firme MAC TV, ktorá vlastní licenciu na vysielanie TV JOJ, na firmu Grafobal Group.
Tá dnes vlastní zvyšných 90 percent spoločnosti.
Petr Dvořák, riaditeľ českej TV Nova, minulý rok pre server Medialne.sk zdôvodnil prenechanie televízie slovenským vlastníkom tým, že skupina Nova sa chce v budúcnosti zamerať na posilnenie svojej pozície na českom trhu a na proces digitalizácie.
Podľa hovorcu TV JOJ Ľudovíta Tótha je plánovaný predaj akcií na Grafobal Group posledným krokom k usporiadaniu vlastníckych vzťahov v ich televízii.
Vplyv Novy na JOJ je už viac ako rok minimálny.
"Začali sme vysielať nízkorozpočtovo, v jedinom košickom štúdiu a od Novy sme preberali lacnejšie programy," povedal Ľudovít Tóth, hovorca TV JOJ.
Po tom, čo CME získala vlastnícku i rozhodovaciu majoritu tak v Nove, ako aj v Markíze, očakáva sa bližšia spolupráca medzi týmito televíziami. Potvrdili to pre médiá aj zástupcovia CME.
"Vždy sme mali k sebe blízko, ale najbližšie budeme spolupracovať predovšetkým v oblasti koprodukcie, akvizícií či obchodovania s pôvodnými zábavnými formátmi," vyjadrila sa i Ivana Semjanová, hovorkyňa Markízy.
Markíza už v júni uviedla seriál Novy Pojišťovna štěstí. Nova od Markízy zasa nakúpila niekoľko vydaní zo zábavných cyklov Vilomeniny, Aj múdry schybí a Láskanie.
V posledných dňoch sa na obrazovke Markízy a v niektorých rádiách objavila nová reklama. "Lepšie spravodajstvo, lepší šport, kvalitné filmy... už onedlho."
Hovorkyňa CME Romana Tomasová pre SME poprela, že by išlo o reklamu CME na novú tvár Markízy. (zu, hr)