BRATISLAVA – Zákazníci dominantnej káblovej televízie UPC sú stále v neistote. Už takmer mesiac nevedia, koľko budú mesačne platiť za káblovku podľa upraveného cenníka. Zatiaľ nie je známe ani to, ako im firma vráti peniaze, ktoré od nich získala neoprávneným zvýšením cien z minulého roka. Podľa hovorkyne spoločnosti Pavly Petrlovej „spôsob vyrovnania sa s minulosťou sa ešte stále iba pripravuje. Už to nepotrvá dlho“. Podľa zákona má UPC na urovnanie cien lehotu 30 dní, čo vyprší koncom februára.
Keďže ceny musí UPC upraviť spätne od 1. 2. 2001, zákazníkom by mala vrátiť rozdiel vzniknutý v mesačných platbách za celý vlaňajší rok. Napríklad bežný bratislavský zákazník jej vlani platil mesačne po 280 korún namiesto toho, aby platil len sumu zodpovedajúcu regulačným pravidlám – 200 korún (suma je zaokrúhlená, presne je to 198,50 Sk). Od UPC by mal teda dostať späť za dvanásť mesiacov 960 korún.
Podľa rovnakého výpočtu by malo byť bežnému klientovi z Banskej Bystrice vrátených 1080, z Trenčína 1056 korún a podobne. Ak by sme tieto sumy zrátali od všetkých klientov, dostaneme sumu 25 miliónov, zodpovedajúcu výške pokuty, ktorú vyrubil káblovke Telekomunikačný úrad.
Napraviť ceny bola UPC donútená po vlaňajšej cenovej kontrole. Štátni úradníci vtedy zistili, že káblovka ceny zvýšila proti regulačným pravidlám, a prikázali jej ich upraviť v súlade s oficiálnou infláciou.
UPC v týchto dňoch urobila aj menšie zmeny v ponuke – vypla všetky zahraničné rozhlasové stanice. „Mám ich o deväť menej, ako k tomu prídem?“ zatelefonoval nám rozhorčený Bratislavčan Ján Sláma.
On, rovnako ako ďalších 375-tisíc domácností v tridsiatich mestách, kde má UPC a jej dcérske firmy svoje rozvody, sa momentálne nič nedozvie o ponuke televíznych a rozhlasových staníc ani z jej internetovej stránky. Firma odtiaľ takéto informácie dočasne stiahla. „Na zahraničné rozhlasové stanice sme nezískali vysielacie práva. Preto sme ich z ponuky vylúčili,“ povedala Petrlová.