Protimonopolný úrad je proti spojeniu viedenského a bratislavského letiska. FOTO - TASR |
"V prípade bratislavského letiska by bol problematický výber strategického partnera, ktorý je priamo alebo nepriamo majetkovo alebo personálne prepojený s podnikateľom kontrolujúcim letisko Schwechat vo Viedni, lebo by mohlo ísť o spojenie dvoch bezprostredne susediacich letísk," uvádza sa v liste.
Existenciu listu potvrdil aj rezort dopravy, podľa ktorého sa tieto upozornenia premietli do privatizačných projektov schvaľovaných vládou. "Upozornenia sa týkali koncentrácie viedenského a bratislavského letiska a možného vzniku monopolu vzhľadom na geografickú blízkosť," povedal hovorca a poradca ministra dopravy Tomáš Šarluška. Zároveň dodal, že podľa privatizačného poradcu, rakúskej Meinl Bank, je pri viedenskom letisku väčšia miera rizika ako pri ostatných uchádzačoch, ale na druhej strane je aj šanca, že by hodnotenia protimonopolného úradu mohli byť pre Schwechat nakoniec pozitívne. "Vyhrá ten, kto bude lepší," skonštatoval Šarluška.
O 66 % akcií v bratislavskom a košickom letisku sa uchádzajú okrem konzorcia TwoOne, ktorého členom je aj viedenské letisko, ešte ďalší štyria záujemcovia. Podľa medializovaných informácií niektorí z nich nevylučujú, že by podali sťažnosť pre geografickú polohu na protimonopolný úrad, ak by vyhralo konzorcium s viedenským letiskom. "Neexistuje tu problém koncentrácie," ubezpečil Herbert Kaufmann, predseda predstavenstva viedenského letiska. Všetci členovia konzorcia TwoOne sa pritom zhodujú, že pre nich nie je vhodné utlmovať existenciu a rozvoj slovenských letísk. "Tak pre bratislavské letisko, ako aj pre viedenské letisko, Raiffeisen Zentralbank či Pentu prinesie viac výhod rozvoj týchto letísk," uzavrel člen predstavenstva Raiffeisen Zentralbank Karl Sevelda. (sita)