Smer v Bratislave vsadil aj na populárne tváre

BRATISLAVA - Politické strany sú netrpezlivé. Hoci sa volebná kampaň začne v polovici týždňa, už niekoľko dní lemujú cesty bilbordy s kandidátmi do regionálnych volieb.

Koalícia Smer-SF-HZD využila vo volebnej kampani okrem politikov aj reprezentačného futbalového trénera Dušana Galisa (v hornom rade prvý z ľava), podnikateľa a herca Andyho Hryca (v hornom rade v strede) aj veľkopodnikateľa Alexandra Rozina (v spodnom rade tretí z ľava).


FOTO SME - PAVOL MAJER


BRATISLAVA - Politické strany sú netrpezlivé. Hoci sa volebná kampaň začne v polovici týždňa, už niekoľko dní lemujú cesty bilbordy s kandidátmi do regionálnych volieb.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

V Bratislave ľavicový Smer stavil na podnikateľov a známe tváre. Z plagátov koalície Smer, SF a HZD sa pozerajú podnikatelia Alexander Rozin, Andy Hryc, futbalový tréner Dušan Galis, podpredseda Slobodného fóra Branislav Opaterný a podpredsedovia Smeru Robert Kaliňák a Monika Beňová a poslanec Dušan Jarjabek, ktorý prednedávnom prešiel z HZDS do Smeru.

SkryťVypnúť reklamu

Známe tváre Smeru budú podľa šéfa bratislavskej SDKÚ Romana Vavríka asi najvážnejším súperom pravicovej koalície SDKÚ-SMK-DS-ANO-SZS. Niektoré mená Vavríka prekvapili, najmä podnikatelia Rozin, Hryc či tréner Galis, lebo si nemyslel, že majú také "ultraľavicové" vnímanie politiky. Smer ako sociálnodemokratická strana pritom nemá na kandidátke do bratislavskej župy ani jedného robotníka.

No všeobecne sú bratislavské kandidátky strán plné podnikateľov, manažérov a právnikov. Aj to nasvedčuje, že regionálne voľby nie sú bezvýznamnou záležitosťou. Len v tomto roku hospodárili župy s viac ako 22 mld korún. Rozpočty na budúci rok budú ešte vyššie.

Smer v Bratislavskom kraji, kde má tradične navrch pravica, stavil na známych a majetkovo dobre situovaných ľudí. Podľa podpredsedníčky Smeru a europoslankyne Moniky Beňovej strana chce prelomiť pohľad na to, že v Bratislave by mala víťaziť iba pravica. "Postavili sme dobrý tím, sú to moderní ľudia, takže dúfam, že sa to podarí," povedala Beňová. Toho, že by nestíhala prácu v Bruseli aj na Slovensku, sa neobáva: "Určite to budem stíhať, z časového hľadiska to nie je náročné."

SkryťVypnúť reklamu

Na volebnej kampani pravicovej a ľavicovej koalície je spoločné rozdelenie nákladov medzi stranu a jednotlivých kandidátov. Smer podľa krajského predsedu Martina Glvača prispel každej župe sumou 500-tisíc korún a na ďalších nákladoch sa podieľajú jednotliví kandidáti. Veľkopodnikateľ Alexander Rozin nepovedal presnú sumu, akú mieni venovať na svoju sebaprezentáciu. "Môj príspevok je osobný a je len o tom, aby som odkomunikoval svoje názory, postoje a program, ktorým chcem zlepšiť úroveň života v Petržalke," povedal.

Predstaviteľ pravicovej koalície Roman Vavrík povedal, že bilbordovú kampaň bude mať iba kandidát na župana Ľubo Roman. Kampaň financuje z viacerých zdrojov, časť platia centrály politických strán, časť regionálne stranícke štruktúry. "Stále sa hovorí o netransparentnom financovaní, tak sme si povedali, že kandidáti, ktorí za nás mienia kandidovať, musia do toho vložiť aj svoje peniaze. Na tom nie je nič čudné," povedal Vavrík. Kandidáti na poslancov prispejú na kampaň sumou zhruba

SkryťVypnúť reklamu

50-tisíc korún. (iš, sp)

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME

Komerčné články

  1. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  2. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  3. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  4. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre
  5. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave!
  6. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor
  7. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  8. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  1. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  2. Slovensko oslávi víťazstvo nad fašizmom na letisku v Piešťanoch
  3. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  4. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  5. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max
  6. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  7. Ako ročné obdobia menia pachy domácich miláčikov?
  8. Probiotiká nie sú len na trávenie
  1. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor 6 589
  2. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre 6 315
  3. Unikátny pôrod tenistky Jany Čepelovej v Kardiocentre AGEL 4 715
  4. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max 4 127
  5. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy 3 341
  6. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné 2 906
  7. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice? 1 871
  8. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 1 384
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťZatvoriť reklamu