Chmelár: STV poškodila olympijské meno

BRATISLAVA - Exekutíva Slovenského olympijského výboru sa bude sťažovať na Slovenskú televíziu v liste adresovanom rade STV a podľa vyjadrenia šéfa Františka Chmelára "zváži i ďalšie právne kroky". Verejnoprávna televízia v stredu v úvodnom príspevku ...

BRATISLAVA - Exekutíva Slovenského olympijského výboru sa bude sťažovať na Slovenskú televíziu v liste adresovanom rade STV a podľa vyjadrenia šéfa Františka Chmelára "zváži i ďalšie právne kroky". Verejnoprávna televízia v stredu v úvodnom príspevku hlavných večerných správ spochybnila tok a využívanie financií, ktoré olympijský výbor získava z marketingovej činnosti.

Podľa STV firma Snowball Communications chcela zorganizovať olympiádu pre astmatické deti, ale SOV za povolenie pýtal peniaze, ktoré mala poslať na účet Slovenskej olympijskej marketingovej spoločnosti. V zmysle zákona Národnej rady SR o ochrane olympijskej symboliky by na to za istých okolností mal právo. Olympijský šéf však tvrdí, že bez ohľadu na to je televízna verzia nepravdivá. "V nekomerčných prípadoch sme ani raz v našej trinásťročnej histórii nepýtali poplatok za použitie symboliky," prízvukuje.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

Ako informoval Chmelár, vlani na jeseň si spoločnosť Merck Sharp and Dohme objednala v reklamnej agentúre Snowball Communications športové podujatie pre astmatické deti a požiadala ju o získanie súhlasu na použitie zákonom chráneného slova olympiáda. "Od našej marketingovej spoločnosti dostala odpoveď, že ak ide o charitatívnu akciu, môže symbol použiť. Zadarmo by ho získala aj v prípade komerčného charakteru akcie, ak by nehrozil konflikt záujmov s partnermi SOV - len v prípade konfliktu by bolo potrebné zaplatiť licenciu," vysvetlil šéf SOV. "Keďže konflikt záujmov hrozil, lebo sponzorom bola farmaceutická firma, a my máme v portfóliu partnerov Zentivu, organizátori sa napokon rozhodli usporiadať podujatie pod názvom, v ktorom nefigurovalo slovo olympiáda."

SkryťVypnúť reklamu

Chmelár si nevie vysvetliť, z akých pohnútok, prípadne na čiu objednávku televízia prípad teraz vytiahla. Navyše skonštatovala, že SOV zarába ročne milióny, no je vraj otázne, kde sa končia, lebo chýba zákon, ktorý by umožňoval ministerstvu financií či Najvyššiemu kontrolnému úradu prešetriť Slovenskú olympijskú marketingovú spoločnosť. Autor príspevku ju z neznalosti označil za štátnu a s odvolaním sa na šéfa parlamentného výboru pre šport Ferdinanda Devínskeho zovšeobecnil, že "na to, aby štát mohol kontrolovať tok peňazí v takýchto štátnych akciovkách", je "potrebné zmeniť zákon".

"Nejde o nijakú štátnu akciovku, je to stopercentná dcéra olympijského výboru," pripomenul Chmelár a dodal: "Slovenská televízia vážne poškodila meno olympijského výboru aj jeho spoločnosti. Navyše v období, keď finišujeme v rokovaniach s ďalšími partnermi."

SkryťVypnúť reklamu

Z televízneho príspevku mohol vzniknúť dojem, že SOV sa topí v miliónoch získaných z marketingu. Pravda je však presne opačná. Vlani získal týmto spôsobom iba 7,5 milióna korún. A tohto roku? "Príjem bol 4,1 milióna, výdavky 2,7 milióna, takže čistý zisk tvorí čosi vyše milióna a štvrť," vyčíslil predseda SOV a vyslovil nádej, že v najbližších týždňoch dôjde k obratu.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME

Komerčné články

  1. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  2. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  3. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  4. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  5. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre
  6. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave!
  7. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor
  8. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  1. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  2. Slovensko oslávi víťazstvo nad fašizmom na letisku v Piešťanoch
  3. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  4. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  5. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max
  6. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  7. Ako ročné obdobia menia pachy domácich miláčikov?
  8. Probiotiká nie sú len na trávenie
  1. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor 6 498
  2. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre 6 177
  3. Unikátny pôrod tenistky Jany Čepelovej v Kardiocentre AGEL 4 700
  4. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max 3 795
  5. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné 2 994
  6. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy 2 559
  7. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice? 1 777
  8. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 1 503
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťZatvoriť reklamu